دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1387/5/4
تعداد بازديد : 31079

بعد از اینکه شرکت کوشینشا (Kwaishinsha) در سال 1914 خودروی اصلی DAT را تولید کرد،شرکت توباتا (Tobata) در سال 1913 شروع به تولید نسل جدیدی از خودروهایی کرد که فرزند DAT نام گرفتند که همان خودروهای داتسون فعلی است. دو سال بعد شرکت دیگری که توسط یوشی کی ایی کاوا (Yoshisuke aikawa) تأسیس شد و تولید این خودروها را به عهده گرفتند. در سال 1934 این کمپانی به نیسان موتور تغییر نام داد و موسس آن که طرح عظیمی برای تولید انبوه 10 تا 15 هزار خودرو در هر سال داشت شروع به عملی کردن پروژه خود کرد.

یک سال بعد اولین داتسون های سایز کوچک در شرکت یوکوهاما به خط مونتاژ فرستاده شد و پیش از جنگ جهانی دوم، سمبل صنعتی شدن سریع شد. در طول جنگ جهانی دوم تولید این وسیله ی نقلیه به تراک های نظامی (کامیون) و موتور هواپیما و قایق های اژدرافکن تغییر پیدا کرد. شرکت نیسان تولید وسایل غیر نظامی را در سال 1945 از سر گرفت و 2 سال بعد سفارش تولید خودروهای داتسون را دریافت کرد. در سال 1985 نیسان شروع به صادرات خودروهای داتسون به ایالات متحده کرد. و یک سال بعد اولین تراک های داتسون را در ایالات متحده به فروش رسانید.

در دهه ی 1960 و اوایل 1970 نیسان صادرات خودروهای خود را در ایالات متحده ادامه داد و بازاری برای خود فراهم کرد که با فروش سالانه ی بیش از 255 هزار دستگاه خودرو در سال 1971 ادامه داد.

بحران سوخت عظیم که در آمریکا به عنوان یک کشور مصرفی باعث شد که این کشور درخواست خودروهای کوچک تر، ارزان تر و با سوخت مناسب تری که همانند محصولات نیسان، هوندا و تویوتا بود را بدهد.

نیسان Sunny
نیسان Sunny

نیسان Micra
نیسان Micra

در سال 1973 یک میلیون دستگاه داتسون در آمریکا به فروش رسیده بود و 2 سال بعد از آن شرکت نیسان بزرگ ترین شرکت صادر کننده ی وسیله ی نقلیه به شمال آمریکا بود. در دهه 1980 دو مرکز بزرگ تولید خودرو را در آمریکا و بریتانیا ایجاد کرد و در سال 1983 خودروهایی را تحت نام نیسان به بازار ارائه کرد. از این قبیل خودروها می توان به sunny که یک محصول پر رونق و پر سود برای نیسان بود و در سال 1985 به بازار ارائه شد اشاره کرد. تا سال 1987 صادرات رو به افزایش این شرکت به بیست میلیون دستگاه در سال رسید. در اوایل دهه 1990 نیسان اولین تولید کننده خودروهایی بود که طرح های نرمی داشت و با نام میکرا (Micra) در سال 1993 به عنوان خودروی سال اروپا تبدیل شد.

منبع: http://noves.blogfa.com/post-13.aspx
برگرفته از کتاب Industrial Design A-Z

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=323&rnd=81

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما