فیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
دسته بندی: لغات تخصصیشخصیت ها
تاریخ: 1387/5/14
تعداد بازديد : 9195

پیتر برنسپیتر برنس که طراح و معماری خودآموخته بود، نماینده ای فعال و برجسته برای جنبش آلمانی Jugendstil در اوایل قرن بیستم محسوب می شود. وی در سال 1868 در هامبورگ به دنیا آمد. نقاشی را در مونیخ فراگرفت و تا مدتی به عنوان نقاش و طراح صفحات کتاب کار می کرد. برنس تحت تأثیر هنرها و صنایع بریتانیا، اصلاحاتی در ایده آل های ویلیام موریس و دیگران انجام داد. در حیطه ی طراحی گرافیک، اهمیت فوق العاده ی برنس به دلیل چاپ آثار سمبولیستی اش، نمادگرایی در مجلات هنری، طرح هایش برای حروف و همکاری اش با کارخانه ی AEG در برلین بود. او همه ی این فعالیت ها را بین سال های 1900 تا 1914 انجام داد.

در سال 1907 پیتر برنز به همراه 10 نفر دیگر از جمله هرمان موته زیوس Hermann Muthesius، تئودور فیشر Theodor Fischer، ژوزف هافمن Josef Hoffmann و... و همچنین حمایت 12 کمپانی، موسسه ورک بوند را پایه گذاری کردند که از اصول جنبش هنر و پیشه اما با ساختاری مدرن تر پیروی می کردند.

بعد از جنگ جهانی اول، برنس عمدتاً به عنوان یک معمار به فعالیت هایش ادامه داد. در آن زمان با توجه به حاکم بودن این دیدگاه که با تفسیر قرن، هنرها هم نیاز به تفسیر و بازنگری دارند، کارگاه های حروف ریزی آلمانی وظیفه ی طراحی حروف مورد نظرشان را به برنس محول کردند. این حروف باید روح نوین حاکم بر فضای آن زمان را بیان می کردند. این امید نیز وجود داشت که به واسطه ی این اقدامات، صنعت آلمان بتواند با صنعت فرانسه رقابت کند. برخلاف سبک سنتی آلمان ها که نوشتن متون به سبک گوتیک بود، برنس به طرح های سبک رومی (Roman) علاقه مند بود. او این تغییرات را از طریق پیوند دادن هرچه بیشتر طراحی و نوشتن حروف آلمانی با کیفیت خطاطی انجام داد. اولین طرح او «Behrens-Schrift» در سال 1902 بود. طرح بعدی در سال 1906 با نام Kursiv ارائه شد و در پی آن طرح«Behrens-Antigua » در سال 1908 ابداع گردید. از این طرح با عنوان مجسمه ی رومی در روح آلمانی یاد می شد.

طرح های ابداعی برنس برای کمپانی AEG به طور گسترده ای
   مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1907 برنس به عنوان مدیر هنری
      کارخانه ی AEG منصوب شد. این کارخانه ژنراتور، کابل،
       لامپ های معمولی، لامپ های قوسی و دیگر محصولات الکتریکی
        را که مصارف خانگی و صنعتی داشتند، در سطح گسترده
        تولید می کرد. این یکی از تحسین برانگیزترین انتصابات
       تاریخ طراحی بود. مسؤولیت های برنس رفته رفته افزایش یافتند.
      این مسؤولیت ها از نظارت بر دفاتر بازرگانی و تبلیغات
    تا ساماندهی محصولات در نمایشگاه های بین المللی
   را شامل می شدند. او نشانه ی تجاری AEG را به صورت یک شش ضلعی که یادآور نشانه ی عسل بود، دوباره طراحی کرد. برنس سپس طراحی محصولات جدیدی مانند کتری های الکتریکی، پنکه ها و لامپ ها را انجام داد. این روند به یک انسجام بصری در همه ی محصولات AEG منجر شد و باعث گردید محصولات AEG به طور گسترده ای بین مصرف کنندگان جا باز کنند و شناخته شوند. به این ترتیب او به عنوان پایه گذار مبحث هویت سازمانی corporate identity شناخته شد.

برای مشاهده محصولات طراحی شده توسط پیتر برنس برای AEG اینجا کلیک کنید

استفاده فزاینده از طرح«Behrens-Antigua» به کمپانی جلوه ای تازه بخشید. طراحی حروف به سبک «Behrens-Antigua Roman » برای کارگاه حروف ریزی Klingspor ارائه شد، در بسیاری از طرح های شخصی برنز مورد استفاده قرار گرفت.

در سال های 1907 تا 1912، پیتر برنس شاگردان و همکاران سرشناسی از جمله لودویگ میس وندروهه Ludwig Mies van der Rohe، لوکوربوزیه Le Corbusier، آدولف میر Adolf Meyer و والتر گروپیوس Walter Gropius داشت.

وی در سال 1922 برای تدریس به دانشگاه Bildenden Künste وین دعوت شد و همچنین ریاست Prussian Academy of Fine Arts در برلین را به عهده داشت.

پیتر برنز در سال 1940 در برلین درگذشت. اما آثار تفکرات و سبک طراحی به وسیله شاگردانش از جمله گروپیوس، لوکوربوزیه و میس وندروهه در دنیای طراحی باقی ماند. به طوری که رد پای تفکرات او در طراحی محصولات نیمه اول قرن بیستم به طور کامل مشهود است.

منبع انگلیسی: http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_behrens


نمونه طراحی های بهرنس برای AEG
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=331&rnd=8322

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما