بسته های آموزشی راینوفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: مریم حسین زاده
تاریخ: 1387/6/21
تعداد بازديد : 48596

مخترع موبایلمارتین کوپر (Martin Cooper)، مخترع تلفن همراه است که به او لقب پدر تلفن همراه را داده اند.
دکتر مارتین کوپر به عنوان مهندس الکترونیک در شرکت موتورولا کار می کرد که اولین گوشی قابل حمل را ساخت و اولین کسی بود که با گوشی تلفن همراه یک کیلوگرمی در 3 آوریل 1973 صحبت کرد. ایده ساخت گوشی تلفن همراه را هم از یک مجموعه پر بیننده تلویزیونی گرفت. در یکی از صحنه های مجموعه تلویزیونی علمی - تخیلی " پیشتازان فضا "، کاپیتان کرک (یکی از شخصیت های اصلی این سریال) با گوشی بی سیمی حرف می زد. با دیدن این صحنه، ایده تلفن همراه به ذهن کوپر الهام شد و تصمیم گرفت روی عملی کردن این قضیه کار کند.

او موسسه خودش Array Comm را مدیریت می کند که در زمینه فناوری آنتن های هوشمند و بهبود کیفیت شبکه های بی سیم فعالیت می کند، چیزی که فکر می کند در بهبود وضعیت دنیای تلفن همراه نقش اساسی خواهد داشت. او نسبت به وضعیت امروز تلفن همراه شاکی است: ما هنوز رویای اصلی را محقق نکرده ایم، این که در هر جا و هر زمانی بتوانی از تلفن همراه استفاده کرد.
 
دکتر کوپر می گوید:
ایده ساخت یک گوشی تلفن بی سیم در اواخر دهه 1960 محقق شد. آن موقع فقط یک شرکت در امریکا، انگلیس و ژاپن وجود داشت. شرکت تلفن امریکا ATT - که بزرگ ترین شرکت تلفن دنیا محسوب می شود- چیزی را اختراع کرده بودند که به آن cellular می گویند. اختراعشان تلفن های ماشین بود. می توانید تصور کنید؟ ولی ما عقیده داشتیم که مردم نمی خواهند به ماشین ها زنگ بزنند. بلکه آنها می خواهند به بقیه مردم تلفن کنند. تنها راهی هم که در شرکت کوچک آن زمان - موتورولا - برای اثبات حرفمان به دنیا داشتیم، این بود که در عمل نشان دهیم که می توانیم یک تلفن همراه بسازیم، یک تلفن شخصی همراه. چیزی که با آن بشود یک شماره را نه به یک مکان، نه به یک میز و نه به یک خانه، بلکه به یک شخص اختصاص داد.

از سال 1973 که اولین تلفن همراه را به نمایش گذاشتیم تا سال 1983 که اولین سرویس تجاری تلفن همراه شروع به کار کرد، ما در عمل 5 مدل از گوشی تلفن همراهمان را ساختیم. هر کدام کوچک تر از قبلی و وزنشان هم از یک کیلوگرم به 450 گرم رسید.

تصورش را بکنید که اولین گوشی ها در سال 1983، 3500 دلار قیمت داشتند که به قیمت الان می شود 7000 دلار. البته ما این رویا را داشتیم که یک روزی تلفن اینقدر کوچک می شود که بتوان آن را به گوش آویزان یا حتی زیر پوست جاسازی کرد.

با این که من این تصور تلفن همراه را ممکن کردم، ولی رویای تلفن همراهی که امروز محقق شده است، نتیجه کار صدها آدم مختلف است. این رویا هنوز کامل نیست و ما هنوز داریم روی آن کار می کنیم تا این رویا را بهتر بسازیم.

منبع انگلیسی: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2963619.stm
منبع فارسی: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1369616
برگرفته از روزنامه جام جم / شماره 111

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=357&rnd=3472

نظر بازديدکنندگان (6)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما