دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانوبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1387/10/6
تعداد بازديد : 6227

کیا موتور آمریکا (KMA) به تازگی در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس، مدل جدید کیا را با نام Soul به معنی روح و نشاط، معرفی کرده و قرار است که این خودرو در آغاز سال 2010 به خریداران عرضه گردد. کیا Soul جدیدترین خودروی کیا، بعد از معرفی اس یو وی Borrego می باشد و همانگونه که طرح جسورانه آن با لبه های گوشه دار خود در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2006 به نمایش درآمده بود، در سگمنت C خریداران جوان را نشانه گرفته است، و طرح جسورانه این خودرو به احتمال قوی، سر منشع خودروهای نوین کیا از این به بعد خواهد شد.

کیا Soul

مایکل اسپراگو، مدیر بخش بازرگانی و فروش شرکت کیای آمریگا گفته است که "کیا Soul" برای آن دسته از خریداران جوانی طراحی شده است که عاشق منحصر به فرد بودن هستند، اما علاقه ای به دسته بندی شدن توسط خودروهای از پیش تعیین شده قبلی را ندارند.

کیا سول Kia Soul

طرح منحصر به فرد این خودرو، با گوشه های لبه دار Hard streamline، سرشار از قدرت و قوت بصری است و در نگاه تیزبین خریداران آشنا به طرح های بدنه ای خودرو، انسان را به یاد خودروی هامر H2 و H3 می اندازد. سازنده با تیزبینی خاصی که از بازار خودرهای آمریکای شمالی داشته است، جذابیت خودروی هامر را که با درب ها و فرم های پنجره برجسته تر خود نسبت به اس یو وی های دیگر، ایجاد جذابیت بیشتری کرده است را نشانه رفته و فرم بدنه را به گونه ای ارائه داده است که خط کمربند میانه خودرو Belt line با هوشمندی خاصی نسبت به بدنه، ایجاد برجستگی کرده است و حرکت آن در گردارگرد فرم چهارچوب شیشه های خودرو، به انضمام کمی برجستگی بیشتر در منطقه سقف آن، جذابیت بصری خودروی اس یو وی هامر را تداعی می کند. همچنین، برجستگی گلگیرها، Wheel Arch عقب و جلو، در این حس کمک بیشتری کرده است.

اگر از نمای عقب این خودرو به آن نگاه کنید، برجستگی درب پنجم، با ترکیب حالت عمودی چراغ های بزرگ عقب در مجموعه ای سه گانه، بر زیر یک شیشه، در یک فرم و چهارچوب جداگانه از بدنه عرضه شده است که باز هم به حس زیبایی این خودرو افزوده است. در جای دیگر هم حالت زاویه دار پنجره های جانبی، به انضمام خط کارکتر لاین روی درب های خودرو و ترکیب آن با خروجی های کنار درب های جلو Gill را می توان، برداشتی غیر مستقیم، و نیم نگاهی به خودروی کانسپت لندرور، تحت نام LRX دانست.

Kia Soul

ترکیب چراغ های جلو، به همراه قطعه برجسته گارد مانند واقع در مرکز سپر جلو، که فرم آن هم در عقب به خوبی تکرار شده است، به علاوه جلو پنجره و پوزه گرد آن، حالتی دوست داشتنی و صمیمی به این خودروی کوچک داده است. همچنین گریل کرومی جلو، خریداران را تشویق به گردش در کنار ساحل دریا خواهد کرد، و از سوی دیگر، حالت اسپورت آن با فنربندی خشک تر، گردش در میانه شهر را با اسانس اسپورت به خریداران تقدیم می کند.

کیا Soul Kia سول کیا Soul

خودروی کیا Soul علیرغم ابعاد بیرونی کوچک خود، فضای داخلی بزرگی دارد و علاقه مندان به لمیدن در خودرو را پشیمان نخواهد کرد. پنج سرنشین آن به راحتی در سوار و پیاده شدن در این خودرو و قرار گرفتن در صندلی های جادار آن، بدون اغراق راحتی خودروهای سدان متوسط و بزرگ را دارند.

پشتی صندلی های عقب این خودرو، برای مواقع اضطراری و خریدهایی با حجم بزرگ، به صورت نسبت 40/60 قابل خم شدن هستند و ارتفاع نسبتاً زیاد این خودرو نیز باعث قابلیت حمل بارهای بزرگ را به مالک خود ارائه می کند.

کیا Soul کیا Soul

همچنین خودروی کیا Soul با داشتن 14 محل برای قرار گیری ابزارهای شخصی، از بهینه سازی فضای داخلی به خوبی استفاده کرده است.

این خودر در چهار رده، با تزئینات و تجهیزات مختلف ارائه می شود که نوع و گونه ساده آن، با نام Soul، دستگیره های درب های آن، به انضمام پشتی آینه های بغل آن به رنگ مشکی و با سپر همرنگ بدنه عرضه می شود و مجهز به برف پاک کن و آب پاش شیشه عقب بوده، و همچنین با رینگ های 15 اینچی با لاستیک هایی به کد P195/65R15 به صورت استاندارد و به عنوان گونه پایه عرضه می گردد.

اگر یک رده بالاتر برویم، مدل soul+ را پیش رو خواهیم داشت که این بار علاوه بر اینکه دستگیره ها و آینه ها به رنگ بدنه می باشد، مجهز به سیستم ورود بدون کلید و شیشه های رنگی، سیستم ایرکاندیشن، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و بلوتوث بر روی فرمان، دسته دنده و فرمان با پوشش چرم، و بلندگوهای Tweeter برای تقویت صدای زیر می باشد و با رینگ هایی با قطر 16 اینچ، مجهز به لاستیک هایی با کد P205/55R16 عرضه می گردد.

رده سوم آن هم با نام Soul! و یا (Exclaim)، علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، مجهز به سقف آفتابی کشویی برقی، چراغ های مه شکن در سپر جلو، فضای داخلی و داشبورد دو رنگ طوسی و بژ، صندلی های چرمی، قطعات تزئینی فلزی در داشبورد، چرخ های عقب مجهز به ترمزهای دیسکی و رینگ های آلمینیومی 18 اینچی با لاستیک های P225/45R18 می باشد.

در نهایت، برای جوانانی که طالب رانندگی با حالت های اسپورت بیشتری می باشند، گونه Soul Sport نیز ارائه خواهد شد که علاوه بر موارد ذکر شده قبلی، مجهز به پکیج فنر بندی اسپورت بوده و همچنین مواردی مانند، سیستم صوتی اختصاصی به انضمام ساب ووفر و قدرت 315 واتی، که در سه رده آخر، مجهز به پخش کننده CD با قابلیت پخش MP3 و رادیو FM/AM و رادیوی ماهواره ای مارک Sirius بوده، و با نمایشگر ال سی دی چندکاره تک رنگ خود در میانه داشبورد، و وردی AUX، USB و iPod هرآنچه که جوانان برای یک سواری لذت بخش احتیاج دارند را در دسترس قرار می دهد. ضمن اینکه تودوزی چرمی به رنگ مشکی و قرمز، و قطعات فلزی بیشتر در داشبورد، فضای اسپورت تری را عرضه می کند.

Kia Soul کیا Kia Soul

خودروی کیا Soul بر روی پلت فورم کاملاً جدید و نوین با قابلیت های بالا ساخته خواهد شد و ایمنی فعال و نیمه فعال آن هم در حد ایده آلی بالا می باشد، به طوری که مجهز به 6 ایربگ بوده و مجهز به سیستم های ABS / ESC / EBD بوده و باوجود اینکه موتورهای کم مصرف کوچکی بر روی آن نصب خواهد شد، توانایی قدرت بالایی خواهد داشت. به این ترتیب که دو نوع موتور 4 سیلندر بنزینی بر روی آن نصب خواهد شد که در گونه پایه، و در رده Soul / Soul+ با حجم 1600 cc، ولی با قدرت بالای 120 اسب بخار عرضه می گردد که مجهز به گیربکس 5 دنده معمولی خواهد بود. برای کسانی که طالب قدرت و گشتاور بالاتری هستند، در رده Soul! / Soul Sport با موتور 2000 cc مجهز به گیربکس 5 دنده دستی و یا 4 دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد که قدرت بیشتر 140 اسب بخار را به سرنشینان خود تقدیم می کند.

مصرف میانگین سوخت این خودروها 30 مایل در ازای یک گالن بنزین خواهد بود، به عبارتی دیگر در هر 100 کیلومتر مسافت تنها 83/7 لیتر بنزین را مصرف می کنند که در رده کم مصرف ها قرار خواهند گرفت.

خودروی کیا سول

طول خودرو برابر با 4104 میلیمتر، عرض آن 1785 میلیمتر، و ارتفاع آن برابر با 1610 میلی متر می باشد، این در حالی است که با فاصله زیاد بین مرکز محورهایی Wheel base، برابر با 2550 میلی متر دارای فضای داخلی بزرگی می باشد.

این خودرو در بازارهای آمریکای شمالی با گارانتی 10 ساله، معادل طی مسافت 100 هزار مایل عرضه خواهد شد. از قیمت احتمالی آن هنوز اطلاعاتی در دست نمی باشد، اما نظر به اینکه خودروهای کیا کره جنوبی، با قیمت های مناسبی عرضه می گردد، احتمال قیمتی برابر با 10 تا 15 هزار دلار آمریکا برای آن پیش بینی می شود که اگر بی هویتی و یا لااقل هویت کم خودروهای کیا در بازار مطرح نبود، و این خودرو با برندی معروف تر اروپایی عرضه می شد، احتمالاً برای بازار فروش آن هیچ اما و اگری به وجود نمی آمد، هرچند که تا عرضه آن و موفقیت های احتمالی این خودروی ام پی وی کوچک، باید کمی صبور باشیم.

و اما در نهایت، ای کاش دست اندرکاران و مسئولان شرکت سایپا هم کمی به فکر جایگزینی خودروی غیر استاندارد Kia Pride با گونه هایی امروزی تر، مدرن تر و کارآمدتری مانند Kia Soul می افتادند، که دیگر کمتر شاهد مرگ و میر هم وطنمان در جاده های بیرون شهری و درون شهری، به دلیل کیفیت پایین ساخت پراید باشیم.

منبع: http://www.wirgool.com/fa/article.php?id=46 ، فرزاد برخورداری

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=433&rnd=298

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما