دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: javid moazami
تاریخ: 1388/4/7
تعداد بازديد : 6586

آ ا گ AEGEmil Rathenauدر سال 1881 میلادی امیل راتنو (1838-1915) از نمایش گاه بین المللی الکتریسته در پاریس دیدن کرد و در آن جا حباب نورانی توماس آلوا ادیسون را دید و تا حدی تحت تأثیر آن قرار گرفت که حق لیسانس آن را خرید و در سال 1883 شرکت آلمانی ادیسون (Allgemeine Elektrizitäts-Gesellschaft) در زمینه ی الکتریسته ی کاربردی را تأسیس کرد.

شرکت کم کم به شرکت صنایع عام الکتریکی (آ.اِ.گ) تغییر نام داد. کاتالوگ شرکت برای «نمایش گاه جهانی» پاریس 1900 توسط هنرمند سبک هنر  نو، اتو اکمان (1865- 1902) طراحی شد و همین شخص نشان شرکت را هم به سبک هنر ِ نو طراحی کرد. با این وجود، در سال 1907 آ.اِ.گ با پیتر برنس، مشاور هنری و معمار و طراح، قرار داد بست و او اولین اقدامات را برای ایجاد هویت سازمانی شرکت صورت داد. پس از طراحی مجدد نشان آ.اِ.گ، برنس نه تنها به طراحی یک پارچه دامنه یی از کالاهای الکتریکی مثل کتری برقی، ساعت و پنکه ادامه داد، بلکه ساختمان کارخانه ی مورد نیاز تولیدات آن را نیز طراحی کرد.

مایکل ون دولیویو دوبروولسکی، مهندس تولید آ.اِ.گ، دریافت که کلید موفقیت در تولید انبوه محصولات با کیفیت بالا بر استاندارد کردن اجزاء قابل تعویضی استوار است که بتوان آن قطعات را به جای استفاده در یک محصول در محصولات متعدد به کار برد. این نوع استاندارد محصول و روش های نوین ساخت که توسط آ.اِ.گ به کار گرفته شد، ایده ی اولیه ی شکل گیری «ورک بوند آلمان» شد که پیتر برنس یکی از بنیان گذاران آن در 1907 بود. هرمان موتسیوس (1861- 1927) فرد محوری دیگری که در شکل گیری ورکبوند نقش داشت، به شرکت  های آلمانی اصرار ورزید تا زیبایی شناسی ملی برای «گونه» و «استاندارد» را توسعه دهند به نحوی که منجر به «یک پارچگی ذوق عمومی» گردد. آ.اِ.گ از اولین شرکت هایی بود که ایده های موتسیوس را اجرا کرد و تولیدات لوازم خانه گی را با اجزاء استانداردشده مونتاژ کرد و به این ترتیب، دسته یی از محصولات، نظیر کتری ها و پنکه های رومیزی پرطرف دار توسط پیتر برنس طراحی شد (1908).

با هویت سازمانی قوی به دست آمده از برنامه های جامع طراحی برنس، آ.اِ.گ به سازنده یی هدایت گر در محصولات الکتریکی تبدیل شد. آ.اِ.گ در نمایش گاه منزل 1927 ورکبوند که در فرانکفورت برگزار می شد، شرکت کرد و در آن جا پنکه ی برقی، کتری برقی، آب گرم کن، لامپ ها و کتری های کارخانه در میان دیگر محصولات به نمایش گذاشته شد. در دهه ی 1960، این شرکت به ویژه به خاطر وسایل سفیدِ خانه گی با کیفیت بالا معروف شد. با این وجود، در دهه ی 1980، آ.اِ.گ با بحران مالی مواجه و در پی آن، سهام و مدیریت آن توسط دایملر بنز خریداری و به عهده گرفته شد و بالاخره در سال 1994 به شرکت سوئدی الکترولوکس واگذار شد. تا به امروز مفهوم کیفیت بالا و فرم ملایم آن خیلی موفقیت آمیز بوده و نام آ.اِ.گ به عنوان یک شرکت تولیدی خیلی بزرگ و پررونق باقی مانده است.

منبع: http://novindesign.mihanblog.com/post/25

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=532&rnd=1962

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما