فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: فرامرز نحوی
تاریخ: 1388/8/8
تعداد بازديد : 6682

خودروی مفهومی مرسدس بنز به نام F-cellحاصل کال 150 نفر از کارآموزان در کمپانی مرسدس بنز است که با سلول سوختی کار می کند. این خودروی مفهومی اختراعات و تکنولوژی روز دنیا را با الهام گیری از خودروی بنز سال 1886 ترکیب کرده است. این خودروی مفهومی به وسیله کارآموزان شرکت Daimler AG در Sindelfingen مرسدس بنز طراحی شده است.

F cell F cell roadster

در طول مدت یک سال، بیش از صد و پنجاه نفر از کارآموزان و تعدادی از دانش آموختگان نظام تحصیلاتی آلمان، بر روی ساخت و تکمیل رودستر سلول سوختی مرسدس بنز، فعالیت خود را آغاز کردند. دانشجویانی از رشته های متعدد شامل مدل سازی، مکاترونیک، الکترونیک، متخصصان رنگ، مکانیک، طراحی محصول و طراحی داخلی پروژه را همراهی می کردند. به گفته Gunther Fleig، این پروژه نشان می دهد که موضوع جابه جایی پایدار (Sustainable mobility) در وسایل نقلیه عضو جدایی ناپذیری از آینده این حرفه خواهد بود.
 
در طراحی این خودرو، هنر تکنولوژی را با تاریخ تولید خودرو  به بهترین شکل ممکن پیوند خورده است. شکل ظاهری این خودرو، اشاره ای به خودروی سواری بنز در سال 1886 دارد که  چرخ هایی با پره های بزرگ داشت.

F cell

علاوه بر این، عناصر فرمی گوناگونی از تاریخچه خودروها را به همراه دار. از قبیل صندلی های فیبرکربن منحنی وار که با تو دوزی های دستی و چرم پوشانده شده اند و همچنین به شکلی واضح مشخص است که فایبرگلاس استفاده شده در قسمت جلو بر اساس اجزاء تشکیل دهنده بدنه ی خودروهای فرمول وان (Formula 1) طراحی و ساخته شده است.

خودروی F-cell به جای فرمان از جوی استیک استفاده می کند و انرژی آن با سیستم سلول سوختی که درعقب خودرو قرار دارد تامین می شود. F-cell با قدرتی درحدود 2/1 کیلووات به بالاترین سرعت خود که 25 کیلومتر به ساعت است می رسد و بیش از 350 کیلومتر را با این موتور می توان طی نمود.

اگرچه شاید این خودروی مفهومی هیچگاه به تولید نرسد اما شرکت های خودروسازی به منظور بازیابی و انتقال گذشته پر افتخار خود به نسل جدید، چنین پروژه هایی را به انجام می رسانند. به عبارت دیگر می توان گفت که آنها از Retro design یا همان الهام از نمونه های قدیمی و ترکیب آنها با فرم ها و تکنولوژی ها و عناصر مدرن بهره می برند.

منبع انگلیسی: http://www.carbodydesign.com/archive/2009/03/27-mercedes-benz-f-cell-roadster

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=573&rnd=4667

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما