دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانو
ارسال کننده: مرضیه یادگار
تاریخ: 1388/9/28
تعداد بازديد : 7264

در راستای برگزاری مسابقات طراحی در دانشگاه تهران که به همت انجمن علمی طراحی صنعتی و با عنوان "یک روز طراحی" برگزار می گردد، چهارمین دوره ی این مسابقه در تاریخ 21 آذر ماه با حضور پرشور دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته برگزار گردید.

این بار بر خلاف روال همیشگی، گروه بندی ها به صورت رندم و در صبح روز مسابقه نبود و شرکت کننده ها از طریق اینترنت و به صورت گروه های پنج نفره و یا انفرادی ثبت نام کردند،که نفرات انفرادی در صبح مسابقه به گروه های 5 نفره تقسیم شدند.

  

موضوع مسابقه طراحی صندلی بود که اسپانسرها: شرکت مبلمان هارمونی، موسسه ی فرهنگی- هنر معماری قرن (ناشر فصل نامه هنر معماری)، شرکت طراحی آرتاژ وشرکت سازنده لیوتاب تعیین کرده بودند.

پس از اعلام موضوع مسابقه و اعلام پارامترهای داوری که:
1- خلاقیت و ایده پردازی 40%
2- ارگونومی،کارکردگرایی و قابلیت تولید 35%
3- طراحی و نحوه پرازانته 25%
بود، مسابقه در ساعت 10 صبح آغاز شد.

تعداد کل شرکت کنندگان 290 نفر بود که 250 نفر از آنها در قالب 50 تیم ثبت نام کرده بودند و 40 نفر انفرادی نیز در قالب 8 تیم به طراحی پرداختند، در مجموع طراحان صنعت در 58 گروه به رقابت پرداختند و جمعی از اساتید نیز با نظارت بر روند کار گروه ها به جهت دهی و سرعت بخشیدن کار آنها کمک کردند.

  

گروه ها پس از گذراندن مراحل ایده پردازی و اسکچ بر روی کاغذهای A3 و بعد از آن اجرای ایده های نهایی بر روی 2 شیت A2 در ساعت 15:30 سالن مسابقه را ترک کرده و پس از قضاوت کارها به سالن اصلی باز گشتند. در زمان داوری شرکت کنندگان به مکانی به نام تفرجگاه رفتند و در آنجا بسته های تبلیغاتی و CDو DVDهای یک روز طراحی (1،2،3) و دیگر همایش های گذشته ی انجمن در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شد.

  

 

داوران پس از یک داوری طولانی و دقیق سه گروه برتر را انتخاب نمودند و به گروه اول یک میلیون و پانصد هزار تومان همراه با تندیس یک روز طراحی اعطا گردید. به گروه های دوم و سوم نیز تندیس تعلق گرفت.
 
لازم به ذکر است در همان ساعات اولیه ی مسابقه،اسپانسر برنامه با دیدن جمع پر شور طراحان صنعت جایزه یی ویژه به مبلغ 500 هزار تومان برای برترین طراح (اسکیس) در نظر گرفت که با این کارشان انگیزه را برای شرکت کنندگان دوچندان کرد. و در نهایت این جایزه ی ویژه را آقای مجید احمدی خوشبخت از دانشگاه هنر اسلامی تبریز از آن خود کرد.

اعضای گروه اول: خانم نرگس علم و آقایان مسعود فریدی زاد، حسین سلیمانی،رضا قندچی مازندرانی و حسین شهی میرزا
اعضای گروه دوم: آقایان امین الله سعادت، احسان حاتمی نژاد، فرمزدا احمدی، شهاب الدین محبوبی، احسان اعتمادی فر
اعضای گروه سوم: آقایان علی اکبر خواجویی نژاد،کاظم قلعه نویی، محمد زمانی، و خانم ها صدیقه ذوقی و اعظم سقائیان

طرح های برتر (طرح 5 و 6 امتیاز یکسان دریافت کردند):


عکس یادگاری برندگان، داوران و تیم برگزارکننده مسابقه

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=598&rnd=6895

نظر بازديدکنندگان (63)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما