ارسال کننده: raika khorshidian
تاریخ: 1388/10/20
تعداد بازديد : 8985

خلاقیت و نوآوری در همه حالاگر در باب ریشه های توسعه علمی در کشورهای پیشرفته صنعتی تحقیق و فکر شود، شاید بتوان گفت خلاقیت، ابداع و نو آوری جایگاه به سزایی در توسعه علمی آنها دارد. اینکه چرا مردم یک کشور خلاق ترند و چرا تعداد زیادی اختراع و طرح جدید در یک جامعه پدید می آید، موضوعی است که نمی توان یک دلیل واحد برای آن یافت. در واقع، عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا در یک جامعه بستری فراهم آید تا افراد بتوانند پویای ذهنی کافی داشته باشند، استعدادهای بالقوه خود را به کارگیرند و به طراحی روش های نوین برای انجام کارها و اختراع ابزار جدید برای تسهیل زندگی بپردازند.

تحقیقات متمرکزی که در قرن حاضر بر مسئله خلاقیت و ابعاد آن صورت گرفته است، نشان داده که می توان با استفاده از تکنیک ها و روش های خاص، میزان خلاقیت افراد را در حیطه های مختلف ارتقاء داد.

در کتاب حاضر، نویسندگان حاصل تجارب خود را به صورت یک روش مدرن تحت عنوان یوسلو (Uccello) به شکلی تنظیم کرده اند که بر پایه تکنیک های ابداع شده توسط روانشناسان، فرد گام به گام از مرحله تعریف هدف مشخص به سمت مرحله ایده پردازی و در نهایت اجرای یک ایده عملی خلاق حرکت کند.

عنوان کتاب: خلاقیت و نو آوری در همه حال، روش ایده پردازی کاربردی و اجرای آنها
نویسنده: فیونا مک لئود و ریچارد تامسون
ترجمه: دکتر شهرام رفیعیان
تعداد صفحات: 233 صفحه
انتشارات آسیم، سال 88

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=605&rnd=8208

نظر بازديدکنندگان (5)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما