دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: هادی خالقی
تاریخ: 1389/9/30
تعداد بازديد : 9740

با حرکت سریع تکنولوژی، داشبورد خودروها هم در حال مجهز شدن به آخرین فناوری های روز است. در اینجا با چند مدل از پیشرفته ترین آنها آشنا می شوید که هم اکنون در حال تولید هستند یا تا یک سال آینده به بازار ارائه می شوند.


Audi R8

2010 Audi R8
این مدل به نسل جدید MMI این شرکت مجهز است. Multi Media Interface در واقع یک محیط گرافیکی برای کنترل امکانات خودرو و ابزارهای چند رسانه ای است. این دستگاه مرکزی تمام سیستم های خودرو مانند پخش کننده موسیقی، رادیو، نورپردازی داخلی، ارتفاع خودرو و… را کنترل می کند. در کنار آن سیستم ناوبری توپوگرافیکی قرار دارد و ضمنا این خودرو فرامین صوتی را هم درک می کند. علاوه بر این، برای صحبت کردن با تلفن همراه، روی کمربند ایمنی آن میکروفن تعبیه شده تا مجبور نباشید تلفن را به گوشتان بچسبانید.


Acura ZDX

2010 Acura ZDX
این خودرو به یک نمایشگر سه طبقه مجهز است. یکی از نمایشگرها شما را از اوضاع آب و هوا و شرایط بد جوی مطلع می کند. از نظر کیفیت موسیقی هم بهتر است خیالتان راحت باشد چرا که این اتومبیل به سیستم سوراند مجهز است! ضمنا MMI با کنترل صوتی هم فراموش نشده است.


BMW 7 Series

2009 BMW 7-Series
بی ام و طرفداران خاص خودش را دارد. این مدل دارای یک پنل LCD ده اینچی است. برای نخستین بار سیستمی در این خودرو تعبیه شده که اطلاعات مهم را به گونه ای به راننده نشان می دهد که لازم نیست سر خود را پایین بیاورد. در این خودرو دوربینی هم تعبیه شده که با آن می توانید دو طرف اتومبیل و نقاط کور را ببینید. این دوربین می تواند هنگام قرار گرفتن اشیا در نقاط کور به شما هشدار بدهد.


Mercedes S class

2010 Mercedes S-Class
چه کسی از مرسدس بنز خوشش نمی آید؟ مدل S سال 2010، راننده را تحت نظر می گیرد و در صورت خواب آلودگی به وی هشدار می دهد. نمایشگر این خودرو می تواند از وسط نصف شود و تصاویر متفاوتی را برای راننده و مسافر پخش کند. کنترل صوتی خودرو هم فراموش نشده است.


Nissan GT-R

2010 Nissan GT-R
داشبورد این مدل نیسان به یک نمایشگر چندکاره مجهز است. نمایشگر دیگری هم تمام اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد.


Honda Insight

2010 Honda Insight
داشبود این خودرو هوندا نیاز به توضیح زیادی ندارد و به اندازه کافی عجیب هست!


Lexus HS

2010 Lexus HS
نکته جالب در مورد داشبورد مدل جدید لکسوس این است که به نخستین اتومبیلی تبدیل شده که دارای ترک بالی است که کار موس را انجام می دهد. نمایشگر آن هم دارای زاویه دید بسیار وسیع است.


Range Rover

2010 Range Rover
دارای بزرگ ترین صفحه نمایش تعبیه شده در داشبورد است. با سایز 12 اینچ و سیستم ناوبری پیشرفته به همراه صدای سوراند.


Ford Fusion

2010 Ford Fusion Hybrid
تمام پنل جلویی این مدل فورد LCD است. و می تواند ترافیک جاده را به صورت زنده به شما نمایش دهد. خوشبختانه می توانید آن را با صدایتان کنترل کنید.


Chevy Volt

2011 Chevy Volt
قسمتی از داشبورد این خودرو شبیه آی پاد طراحی شده تا علاقه مندان اپل را راضی کند. ضمنا دارای شارژری است که میزان شارژ پخش کننده موسیقی را نشان می دهد.

منبع: http://khodro.wordpress.com/2009/10/18/10-dashboard

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=783&rnd=4594

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما