دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینوفیلانو
ارسال کننده: محسن عربی کمیجانی
تاریخ: 1389/10/22
تعداد بازديد : 7721

لوگوی بیوکشرکت بیوک موتورز در 19 مه 1903 توسط دیوید دانبار بیوک (David Dunbar Buick) تأسیس شد. دیوید بیوک متولد اسکاتلند بود. او به همراه خانواده اش در کودکی به ایالات متحده و شهر صنعتی دیترویت مهاجرت کردند. همانند بیشتر مخترعین سال های ابتدایی قرن بیستم میلادی دیوید نیز خانواده ای فقیری داشت. او در سال 1869 مدرسه را برای کمک به تامین مخارج خانواده ترک کرد و وارد کارخانه تولید قطعات صنعتی شد. دیوید بیوک از سنین جوانی استعداد خود در مکانیک را با اختراعات بیشماری مانند آب پاش ماشینی برای آب دادن چمن نشان داد. اختراعات او در این کارخانه باعث شد تا به عنوان یک مخترع جوان بتواند شریک کارخانه شود. طی دهه 90 قرن 19 موتورهایی با احتراق داخلی توجه بیوک را به خود جلب کرد و وقت خود را صرف مطالعه بر روی این موتور کرد. بدین گونه دیوید وارد صنعت اتومبیل سازی شد و کار خود را در کارخانه صنعتی را رها کرد بعد از ترک کارخانه او با مشکلات زیادی روبرو شد و شرکایش کارخانه را فروختند. او بارها در این کارخانه تمام وقت خود را به کار بر روی اتومبیل اختصاص داد و توانست شرکت خود به نام بیوک را در سال 1899 تأسیس کند.

او همچنین شروع به تحقیق به بازار فروش و قیمت خودرو کرد تحقیقات و کوشش های وی سال ها بعد با تأسیس خودرو سازی بیوک تأثیر مثبتی بر بازار فروش بیوک داشت.

در سال 1902 وی شرکت دوم خود را تأسیس کرد. کارخانه بیوک با دو هدف فروش موتور به سایر خودرو سازان و ساخت خودرو در مرحله بعد آغاز به کار کرد. مشکلات مالی گرداندن کارخانه و تامین بودجه مورد نیاز باعث شد تا دیوید در آستانه بر شکستگی قرار بگیرد و تنها یک اتومبیل بسازد. او همچنین موتور (Valve-in-Head) که سوپاپ این موتور در بالای آن قرار داشت را اختراع کرده بود. که در مقایسه با موتور هایی که دریچه سوپاپ آنها در کنارشان قرار داشت و در بیشتر خودروهای آن زمان به کار می رفت، قدرت بیشتری داشت. موتور ابتکاری بیوک با استقبال خوبی از طرف کارخانه های موتور و خودرو سازی مواجه شد. به رغم فروش این موتور، بیوک بار دیگر با کمبود پول برای گرداندن کارخانه مواجه شد و مجبور شد 5000 دلار قرض بگیرد. وی با کمک یکی از دوستان طرفدارش توانست کارخانه اتومبیل سازی بیوک را سر و سامان دهد و خودروی بیوک را از سال 1903 رسما تولید کند. برسکلو دوست بیوک او را وادار کرد تا با مالک کارخانه ای در فلینت در شهر دیترویت برای تولید خودرو وارد مذاکره شود. با جلب توجه مالکین کارخانه توانست با قرض 10 هزار دلار از یک بانک محلی در دیترویت قروض بیوک را پس دهند.

بیوک Flint بیوک Flint
بیوک  Flint سال 1904

او در این کارخانه در سال  1903 و 1904 حدود 16 خودرو در 34 مدل با برند بیوک طی سال 1904 تولید کرد. او طی این دو سال به خاطر درگیری هایی که با روسای کارخانه فلینت دیترویت داشت تصمیم به ترک فلینت گرفت. در سال 1904 دیوید بیوک با ویلیام سی دورانت William C. Durant نابغه تجاری آشنا شد که تجربه فراوانی از کار در کارخانه های ساخت کالسکه داشت. در اواخر این سال دورانت شرکت بیوک موتور را خریداری کرد. دورانت که بعد ها جنرال موتورز را تأسیس کرد مانند فورد می دانست که کلید موفقیت کارخانه در بالا بردن سرعت و توان تولید و کم کردن هزینه های جانبی است. دورانت کارخانه را برای تولید بیشتر سازمان دهی کرد و کارخانه جدیدی برای شرکت خرید. در سال 1905 مدل C موفقیت زیادی کسب کرد و در سال 1907 بیوک پس از فورد مقام دوم فروش را به دست آورد اما در مقابل بیوک هر خودرویی را ساخته می شد به عنوان یک اختراع منحصر به فرد تلقی می کرد. اختلاف نظر بیوک با دورانت باعث شد که وی کارخانه را رها کند و به نزد همسر و پسرش در دیترویت باز گردد. دورانت بعد از ترک وی در سال 1908 هدایت کارخانه را به عهده گرفت و با خرید اولدزموبیل، کادیلاک (پونتیاک) جنرال موتورز را شکل داد. موفقیت بیوک مشکلات مالی GM را در سال 1910 کاهش داد و در آن سال توانست از همه تولید کننده گان خودرو پیشی بگیرد. پس از آن بیوک همیشه در بین بهترین تولید کننده و فروشنده اتومبیل جای گرفت.

در سال 1914 که بیوک اولین اتومبیل 6 سیلندر خود را به فروش گذاشت، سیستم روشنایی و استارت دلکو الکترونیک به صورت استاندارد در آمد. این مدل های 6 سیلندر تا دهه 20 از جمله اتومبیل های پر فروش بود. البته مدل های 4 سیلندر هم در کنار آن تولید می شد. در سال 1918 شورلت به مجموعه جنرال موتورز پیوست. با قدرت گرفتن مجدد بیوک در سال 1923 خودرو سازی بیوک توانست 100 هزار اتومبیل تولید کند. بیوک با داشتن 20 هزار کارمند سالانه 35 هزار خودرو تولید می کند. او پیش از مرگش در سن 74 سالگی به عنوان بازرس در یک مدرسه تجاری در دیترویت کار می کرد. بیوک در سال 1929 بر اثر سرطان روده درگذشت.

در سال1930 موتورهای 8 سیلندری برای تمام مدل ها عرضه شد. اما در دهه 1931 سیر تکامل بیوک از طرف جی ام کاملا شکل جدیدی به خود گرفت و تماما محصولات خود را طبق دیکته جی ام تولید کرد.

گیربکس مدل سنچوری به حالت استاندار در آمد. مدل های برتر در بین تولیدات، مدل ردمستر و لیمیتد بودند و مدل سنچوری در سال 1935 تا سال 1942 به دلیل موتور قوی تر و اتاق جادارتر و نرمی خاصش تولید شد.

Buick Road master

پس از جنگ جهانی 2 هم دوباره ساخت موتور هشت سیلند از سر گرفته شد. در سال 1948 اولین گیربکس 2 دنده تولید شد و با تولید اتاق جدیدی نام رودمستر و ریویرا تحول جدیدی در بیوک آغاز شد.

مدل رودمستر و سوپر دارای موتور 8 سیلند و 188 اسب بخار شدند و سپس در سال 1954 این موتور به شکل استاندارد در آمد. در سال 1957 مدل پر بازده بیوک، مدل سنچوری بود که قدرت آن از چند مدل V8 گرفته می شد. بیوک در سال 1958 با افت مالی مواجع شد و آهسته و سنگین قدم بر می داشت.

با آمدن موتور جدیدی که تماما آلومینیومی بود و حجم آن 215 اینچ مربع بود، مدل های سال 1961 کوچک تر شدند. این موتور توان 155 اسب بخار را داشت. تقاضا برای اتومبیل های پر قدرت باعث شد که موتورهای بزرگ V8 در مدل هایی مثل ریویرا و استراتژی های GM خصوصیات منحصر به فرد این خودرو از دست برود و در بسیاری از قطعات به صورت اشتراکی در آمد.
 
از آنجایی که بحران نفت شروع شده بود، بیوک در فکر ساخت و تولید خودرو های کم مصرف بر آمد و به دلیل آن که دیگر کسی به قدرت ماشین ها توجه نمی کرد و مسأله بنزین بود. لذا در سال 1975 کاتالیزور به صورت استاندارد در آمد و موتورها کوچک شدند. یک مدل V6 مجددا تولید شد.

اولین موتور دیزلی بیوک در سال 1980 تولید شد در صورتی که موتور های چهار سیلندر هنوز روی مدل های ارزان اسکایلارک عرضه می شد. همان طور که اتومبیل ها کوچک تر شدند فروش بیوک نیز کاهش یافت. مدیران بیوک به این نتیجه رسیدند که باید راه سنتی خود را دنبال کنند.

مدل های جدید لوسر (آخرین مدل بیوک) که کم صدا ترین ماشین دنیا لقب گرفته، توانست رکورد بی صدایی را از تویوتا بگیرد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=797&rnd=6979

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما