دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: صابر پورفلاح
دسته بندی: مقالات طراحیبیونیک
تاریخ: 1390/1/2
تعداد بازديد : 17197

طرح جدید خودروی بنز می تواند خودرویی باشد که شاید همه انسان ها آرزوی داشتنش را داشته باشند. خودرویی که به گفته شرکت سازنده اش، در کارخانه تولید نمی شود بلکه قطعات مختلف آن از دانه های گیاهی رشد می کند؛ البته تا چند نسل آینده!

Biome

Biome

خودروی Biom که طرح ابتدایی آن در رقابت جنجالی طراحی خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است بیشتر به خودروهایی شباهت دارد که در سری جنگ های ستاره ای دیده می شدند. این خودرو چهار سرنشینه بوده و صندلی های آن به شکل الگوی الماس در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.

Biome

Biome

Biome

شگفت انگیزترین بخش درباره این خودرو این است که بنز اعلام کرده خودروی جدیدش نه در کارخانه، بلکه از دانه های گیاهان رشد می کند. شاید در ابتدا این گفته کمی غیر معقول به نظر بیاید اما مطمئن باشید توضیحات بیشتر کارخانه بنز نیز نمی تواند شدت شگفت انگیزی این ایده را کاهش دهد.

در ساخت بخش های مختلف این خودرو که وزن آن در حدود 394 کیلوگرم تخمین زده شده، از دانه های درختانی استفاده خواهد شد که به واسطه مهندسی ژنتیکی می توانند به شکل قطعات خودرو رشد کنند و سوخت آن نیز ماده ای به نام نکتار زیستی 4534 است، ماده ای که هیچ آلودگی زیست محیطی به وجود نمی آورد.

Biome

Biome

Biome

پوشش های پارچه ای این خودرو نیز نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه های گیاهی تراریخته رشد خواهند کرد و در میان جاده، تنها محصول جانبی که از کارکردن موتور این خودرو به وجود می آید، اکسیژن خواهد بود.

دانه هایی که رشد آنها این خودرو را به وجود خواهد آورد در لابراتوارها کشت داده شده و فیبرهای زیستی نام دارند که از فلز و پلاستیک سبک وزن تر بوده اما استحکام آنها بیشتر از فولاد است. با این حال جالب است بدانید که محصول نهایی، یعنی خودروی کامل این خودرو به صورت زیستی کاملا تجزیه پذیر است؛ زمانی را تصور کنید که خودروهای فرسوده به صورت خود به خود به طبیعت بازگردند.

Biome

Biome

به گفته شرکت بنز، بخش داخلی این خودرو از یک DNA که بر روی ستاره جلویی بنز قرار دارد رشد کرده و بخش خارجی آن از دانه ای که بر روی ستاره پشتی قرار دارد، شکل خواهد گرفت. بر اساس گزارش گیزمگ، ستاره های بنز در هر یک از این بخش ها مطابق با سلیقه مشتریان دستکاری ژنتیکی می شوند و خودرو زمانی که کدهای ژنتیکی آن با کپسول دانه ها ترکیب می شود، آغاز به رشد می کند. همچنین چرخ های خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.

لینک مطلب به زبان انگلیسی:
http://www.gizmag.com/mercedes-benz-biome-concept/17096

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=839&rnd=5019

نظر بازديدکنندگان (10)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما