دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانوبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1390/1/13
تعداد بازديد : 8409

هر دانشگاهی برای آموزش دانشجویان خود، روشی را متناسب با امکانات و سطح علمی خود به منظور افزایش سطح علمی و عملی آنها بر می گزیند. مدرسه طراحی استنفورد که یکی از معتبرترین مراکز آموزش طراحی دنیاست کلاس های خود را به شیوه ایی متفاوت برگزار می کند، تا بتواند بیشتر به توانایی ها وخلاقیت دانشجویان خود بیافزاید و در این راه از متخصصانی با تجربه از رشته های مربوط بهره می برد. در این مطلب با گزارشی از این مجموعه شما را با شیوه ی جالب و خلاقانه آموزش در این مدرسه طراحی آشنا می کنیم.

کلاس بازی در دوره تحصیلی دانشجویان:
کلاس بازی توسط برندان بویل از شرکت IDEO و استاد علوم اعصاب و روان دانشگاه استنفورد واستوارت برون از موسسه ملی بازی و مت سالیوان از دانشگاه استفورد، فارغ التحصیل برنامه ریزی طراحی تدریس می شود. برای اجرای درست تفکر طراحی کلاس بازی با مشارکت دانشجویان تمام رشته ها از فلسفه تا مهندسی برق و تا تجارت تشکیل می شود. این ترکیب ازرشته های مختلف بهترین راه برای تحریک نوآوری و خلاقیت است.

مدرسه طراحی استنفورد

میدان رقص در مدرسه طراحی!
در مدرسه طراحی استنفورد کلاس از بازی تا خلاقیت یا کلاس بازی یکی از واحدهای درسی طراحی محسوب می شود که دانشجویان می آموزند که چگونه بازی را در زندگی روزانه خود دخیل کنند تا از این طریق خلاقیت را در خود پرورش بدهند. بازی یک حالت طبیعی رفتار هر موجود زنده ایست که تحرک، شادی و مشارکت با دیگران را در یک فضای باز و بزرگ در بر دارد. مدرسه استنفورد یک فضای ایده آل برای بازی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. دانشجویان می توانند برقصند و تحرک داشته باشند که قسمت اصلی بازی محسوب می شود.


سرگرمی و بازی:
در تمرینات کلاس بازی مدرسه استفورد، دانشجویان آموزش می بینند که چگونه با منابع محدود، مدل سازی سریع را به خوبی به پایان برسانند. در این کلاس تیم های دانشجویان وسیله ای را برای حمل و نقل یک توپ در طول یک خط به صورت مکرر طراحی می کنند که در این وسیله دانشجویان ممکن است از اشیایی مانند بازی DOH یا توپ پینگ پنگ و یک دسته کارت بازی یا بالون و نخ برای مدل سازی آن استفاده کنند.

مدرسه طراحی استفورد، فضایی را برای یادگیری مشارکتی در اختیار تیم ها قرار می دهد تا با یکدیگر به اشتراک ایده ها و اجرای سریع و طنزگونه ایده های خود بپردازند و پس از آن بازخورد و پیشنهادات دیگر تیم ها و دانشجویان را شاهد باشند. منابع و امکانات مدرسه طراحی استفورد مانند آزمایشگاه نمونه سازی و مرکز کامپیوتر دانشجویان را به لمس ایده ی مفهومی خود نزدیک تر می کنند تا آنها تماماً با ایده ی خود ارتباط فیزیکی و احساس برقرار کنند.

اجرای تئاتر:
مدرسه طراحی استنفورد با ایجاد فضاهایی برای مشارکت دانشجویان و فراهم کردن محیطی آرام و امن مکانی ایده آل را برای طراحان فراهم کرده تا به تولید و اجرای ایده های ناب خود بپردازند. در کلاس بازی، دانشجویان یک دهلیز قلب باز و بزرگ را برای اجرای یک ایده روی آن فیلم برداری می کنند تا پس از ساخت پروتوتایپ بازخورد ایده ها را روی تشویق و رفتار افراد غریبه دریافت کنند.

مدرسه طراحی استنفورد

در مدرسه استفورد از شما حماقت خواسته می شود!
در کلاس بازی، دانشجویان تحرک را در زندگی روزانه خود دخیل می کنند که این قسمت بخش بزرگی از کاری که آنها انجام می دهند را شامل می شود. دانشجویان به صورت فعالانه حالات بازی انسان را برای رسیدن به درک درستی از اصل آن صفات و درک اهمیت به وجود آوردن یک تفکر خلاقانه بررسی می کنند. مدرسه طراحی استفورد شما را برای انجام هر گونه حرکت و کار مختلف آزاد گذاشته است و اقدامات احمقانه شما را نه تنها قابل قبول می داند بلکه شما را تشویق می کند.

ایده یابی و نمونه سازی:
طراحی تلفن همراه برای آینده از جمله تمرین هایی است که دانشجویان در آن فرآیند طراحی را با ایجاد و تولید ایده های به منظور پیش بینی و درک تکنولوژی آینده همراه طی می کنند. پس از طی کردن فرآیند طراحی و به نتیجه رسیدن آن دانشجویان شروع به نمونه سازی سریق می کنند، با این ویژگی که این نمونه سازی سریع به وسیله مواردی مانند: نی ها، فویل آلومینیوم، چوب و وینیل تا انیمیشن کامپیوتری صورت می پذیرد. ایده یابی از طریق نمونه سازی سریع بخش مهم و بزرگی از کلاس بازی و مدرسه طراحی است.

مدرسه طراحی استنفورد

تحرک و رقص:
فرانک فورنسیچ، نویسنده کتاب بازی، چیزی که زندگی شما بر آن وابسته است، رهبری یک ورک شاپ پر جنبش در کلاس بازی را به عهده دارد. هدف از این ورک شاپ بررسی و کشف رفتار بازی، توسعه آن و درک اساس بیولوژیکی تحرک و رقص است. یک مبلمان مدولار در مدرسه طراحی بهترین گزینه برای این ورک شاپ است زیرا فضا را از یک کلاس معمولی به یک استودیو رقص و تحرک تبدیل می کند.

استودیو طراحی:
طراحی و چگونگی رسیدن به این طرح قسمت مهمی از فرآیند طراحی است. سطل های پر از هزاران مارکر و رول های تخته های سفید در مدرسه طراحی استنفورد، دانشجویان را برای ارائه آسان ایده های خود آماده می کند.

مدرسه طراحی استنفورد

مت سالیوان نویسنده این مطلب، خود یکی از نفرات تیم آموزشی کلاس بازی تا نوآوری در مدرسه طراحی استنفورد است. که در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی در طراحی دانشگاه استنفورد نیز می باشد. جایی که او با توجه به علاقه مندی خود مصمم است تا توسط تفکر طراحی دست به ایجاد یک دنیای بهتر بزند.

منبع فارسی: http://www.nodesign.blogfa.com/post-71.aspx
منبع انگلیسی: http://www.fastcompany.com/pics/where-work-play-dschools-play-class#5

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=846&rnd=2262

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما