فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1390/10/3
تعداد بازديد : 11707

مرکز تحقیقات ونوآوری صنایع خودرو سایپا با هدف ارتقاء سطح روابط خود با طراحان خلاق و مبتکر و بهره مندی هر چه بیشتر از ایده ها و طرح های نو و مبتکرانه، اقدام به برگزاری اوّلین دوره مسابقه طراحی استایل خودرو می نماید تا در این رهگذر ضمن آشنایی با طراحان خلاق و مبتکر، و ایجاد تعامل دو سویه، آنها را از نزدیک با دستاوردهای خود و همچنین فرآیند طراحی خودرو آشنا نموده و از نقطه نظرات و دیدگاه های ایشان در مورد طرح و ایده ی خودروی مطلوب طراح ایرانی بهره مند گردد.

موضوع مسابقه:
1- طراحی در قالب تعریف مشخص (کلاس خودرو B و C )

در گروه بندی بر مبنای کلاس، خودروها از نظر ابعاد و اندازه دسته بندی می شوند. کلاس های در نظر گرفته شده برای خودروها نشان دهندۀ حجم و اندازه ی تولید شده است. در حال حاضر دو نوع دسته بندی آمریکایی و اروپایی براساس کلاس خودرو در دنیا رواج دارد که تعاریف در نظر گرفته شده برای خودروهای اروپائی به دلیل گستردتر بودن محصولات تولیدی رواج بیشتری دارد و این گستردگی باعث شده که کلاس خودروهای تولیدی در کشور، نیز براساس کلاس های اروپایی رتبه بندی شوند.

براساس این تعاریف، خودروهای کلاس A را می توان کوچک ترین مدل خودروی تولیدی در نظر گرفت که معمولاً با طول حدود 5/3-3 متر تولید می شوند. برای مثال خودروهای MVM و دوو ماتیز در این کلاس قرار دارند.

خودروهایی که در کلاس B قراردارند، از نظر ابعادی تا حدودی از خودروهای کلاس A بزرگترند امّا نمی توان به آنها خودروهای کلاس متوسط گفت. خودروهای کلاس B با طول حدود 4-5/3 متر و با حجم موتور بین 1000 تا 1500 سی سی تولید می شوند. از خودروهای موجود در این کلاس می توان به پژو 206 ، تندر 90، ریو و پراید اشاره نمود .

خودروی کلاس B خودروری کلاس B
Layout Package نمای جانبی و روبرو خودروی کلاس B


خودروهای کلاس C و D در ردۀ خودروهای متوسط قرار می گیرند. خودروهای تولیدی در این کلاس را می توان در رده پر فروش ترین خودروهای دنیا قرار داد.

خودروهای کلاس C از لحاظ ابعادی در رده متوسط – کوچک قرار دارند که با طول حدود 5/4 – 4 متر و با حجم موتور بین 1300 تا 2000 سی سی تولید می شوند. خودروهای تولیدی در این کلاس به لحاظ ابعادی در دنیا طرفداران بسیاری دارند و به آنها خودروهای خانواده نیز اطلاق می گردد. خودروهای تویوتا کرولا و اپل استرا و سراتو را می توان در این کلاس خودرویی نام برد.

خودروهای کلاس D نیز از خودروهای کلاس C تا حدودی بزرگ تر هستند که آنها را خودروهای متوسط بزرگ نیز می نامند.

خودروی کلاس C خودروی کلاس C
Layout Package نمای جانبی و روبرو کلاس خودرویی C


2- طراحی مفهومی و آزاد (Conceptual) برای یکی از خودروهای:
- خودرو خانواده
-خودرو کار
-خودرو ایمن
-خودرو فردا

نکات مورد توجه در مسابقه طراحی استایل خودرو:
هر یک از شرکت کنندگان محترم در اوّلین دورۀ مسابقه طراحی استایل خودرو موارد و نکات قابل توجه به شرح ذیل را مد نظر قرارداده و براساس آن طراحی های خود را انجام و ارائه فرمایند.

- هماهنگی اثر با موضوع انتخابی
- رعایت ابعاد تعریف شده
- آینده نگری اثر
- نوع ارائه و شیت بندی طرح
- کیفیت ارائه اثر
- نوآوری در طرح و فرم بدنه
- ارائه جزئیات طرح (مانند چراغ ها، آئینه ها، دستگیره ها و یا طراحی داخلی متناسب و ...)
- بکر بودن اثر

برای اطلاع از قوانین مسابقه، ویژگی طرح های ارسالی و سایر جزئیات مسابقه به وب سایت این مسابقه مراجعه نمایید.

توجه: وب سایت طراحی صنعتی ایرانی خبر این مسابقه بنا به درخواست برگزار کنندگان و به منظور اطلاع رسانی به علاقه مندان درج کرده است و مسئولیتی در قبال صحت جزئیات خبر و نحوه برگزاری مسابقه ندارد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=957&rnd=3003

نظر بازديدکنندگان (10)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما