فیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1390/11/18
تعداد بازديد : 6158

شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری انستیتو طراحی تورین (IED) تیمی متشکل از تعدادی دانشجوی کارشناسی طراحی خودرو تشکیل داده و از آنها خواسته تا مدل هیبریدی تویوتا "پریوس" را برای سال های 2010 تا 2015 طراحی کنند. وظیفه دانشجویان در طرح تویوتا این بوده که مدل مفهومی تویوتا پریوس را به گونه ای طراحی کنند که ضمن تأکید بر تکنولوژی های برتر، ویژگی های احساسی و دیگر ویژگی های بازار اروپا و جهان را به خوبی نشان دهند که در این گزارش به شرح 10 طرح برتر این مجموعه می پردازیم:

1- آبشار (Waterfall):
طراحان: دنیس براگا و آندره موسلین
کانسپت آبشار بر قدرت و قاطعیت تأکید دارد و از ساختار و طراحی زیبا و قدرتمندی برخوردار است. در طراحی این خودرو سعی شده ارتباط اجزای آن با طبیعت به خوبی نشان داده شود. با نگاه به این خودرو تصور می کنید که در حال بالا رفتن است، همان طور که گیاه سر از خاک بیرون می آورد. ارتباط طراحی بیرون و درون آن نیز به خوبی حفظ شده است. به اعتقاد طراحان کانسپت آبشار، در این خودرو سعی شده سادگی و تکنولوژی در کنار یکدیگر استفاده شود.

Toyota Waterfall

Toyota Waterfall

2 - آنتی (Antei)
طراحان: جرج گومز و فرناندو اوکانا
کانسپت " آنتی " برای دنیایی طراحی شده که در آن جامعه مسوولیت زیان های اکولوژیک گذشته تاریخ جهان را پذیرفته و به گونه ای طراحی شده که انسان را به فکر در خصوص رفتار با زمین وامی دارد. در طراحی این کانسپت، موضوع شفافیت بسیار حائز اهمیت بوده و در فرایند طراحی آن رسیدن به همزیستی کامل میان تکنولوژی های برتر و ویژگی دوستدار محیط زیست بودن خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است. آنتی به معنی تعادل است و اهداف تولید این کانسپت را به خوبی نشان می دهد.

Toyota Antei

Toyota Antei

3 - اسب نر (Stallion)
طراحان: ادواردو اولیوارز رویزولاسکو و پاتریک هور
کانسپت اسب نر برای رده سنی 30 تا 40 سال طراحی شده و هدف از آن شناسایی خانواده هایی بوده که صاحب یک یا دو فرزند بوده و تمایل دارند تا خودرویی داشته باشند که به رغم ارزان بودن کارایی بالایی داشته باشد. در طراحی این کانسپت از اسب نر الهام گرفته شده و تلاش شده تا ویژگی های احساس، هیجان، تعامل و قدرت به خوبی نشان داده شود. شکل اسب در حال دویدن به بدنه این طرح منتقل شده و پویایی و جذابیت را در آن به وجود آورده است.

Toyota- Stallion

Toyota Stallion

H.A.L.O (Hybrid Advance Line) - 4
طراحان: مایکل دکونچینی و فابریزیو سالرنو
این کانسپت به عنوان یک وسیله نقلیه هیبریدی معرفی شده که نشان دهنده نسل های آینده وسایل نقلیه جاده ای است. H.A.L.O ظاهر بسیار زیبایی داشته و در طراحی آن ابهام و پیچیدگی به چشم می خورد. گفته شده که این خودرو قادر است سرنشینان را به این نتیجه برساند که در حال رانندگی در فضا هستند. فلسفه اصلی در طراحی این مدل این بوده است: من هر چه را که دلم بخواهد می بینم، اما تنها چیزهایی را که نیاز است نشان می دهم. موتور این خودرو قابل رویت بوده و از پیچیدگی کمی برخوردار است.

Toyota HALO

Toyota HALO

5 - فورما (Forma)
طراحان: مارکو سراتو، انریکو رمولیف و دانیلو توستی
کانسپت فورما از جمله 10 طرحی است که برای تویوتا پریوس طی سال های 2010 تا 2015 آماده شده و هدف از آن نشان دادن ویژگی احساسی پریوس بوده است. فورما از اجزای اساسی و ساده ای تشکیل شده و تکنولوژی پاک مهم ترین ویژگی آن است. این خودرو از جمله طرح هایی بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده زیرا بهترین راهکارها را برای ساخت تویوتا پریوس در مدت فوق ارائه کرده است.

Toyota Forma

Toyota Forma

6- بی ساید (B-Side)
طراحان: فلاویو مازرا، ریکارد و تیبونی و انریکوورسلی
الهام طراحان بی ساید برای انجام پروژه خود ایستگاه ناپل ایتالیا بوده که توسط زاها حدید معماری شده است. این کانسپت از احساس درونی فردی دوستدار محیط زیست حرف می زند و اعتقاد بر این است که برای درک آن باید در نزدیکی خودرو باشید. تنها در بی ساید در سمت چپ آن به گونه ای طراحی شده که دسترسی راننده به داخل خودرو به راحتی امکان پذیر است. در همین حال در کشویی این کانسپت، دسترسی به بخش عقب و سمت راست خودرو را راحت کرده است.

Toyota B-side

Toyota B-side

7 - کلین آمیک (Clean Amic)
طراحان: گیلامه بومبنگر، کارملو گیانوند
شعار اصلی در طراحی این کانسپت "پاکی و دینامیکی" بوده است و تمام تلاش طراحان این بوده که دو ویژگی دوستدار محیط زیست بودن و دینامیک بودن در یک خودرو جمع شود. تصویر طبیعت همچون آب جاری، حرکت برگ ها و قدرت و ابهت صخره ها با یکدیگر ادغام شده و در طراحی این خودرو از آن الهام گرفته شده است. ارتباط طبیعت و انسان نیز از دیگر نکاتی بوده که در فرایند طراحی کانسپت کلین آمیک به آن توجه ویژه ای شده است.

Toyota Clean Amic

Toyota Clean Amic

8 - اموشن 2016 (Emotion 2016)
طراحان: استفانو پاپئو، فابیو فورنریس و کیشی یوشیکاوا
طراحی بیرونی کانسپت پریوس اموشن شامل ورقه های فلزی است که با هنر اصیل ژاپنی درهم آمیخته شده است. گفته شده که در طراحی سطح شیشه ای عظیم آن از کیمونو الهام گرفته شده است. این کانسپت به گونه ای طراحی شده که در سال 2016 برای یک راننده 40 ساله خودرو بسیار مناسبی باشد. گرچه ارتفاع این خودرو از زمین تنها 1400 میلیمتر است اما طراحی آن به نحوی است که در ردیف جلوی آن سه نفر به راحتی می توانند بنشینند، این در حالی است که ردیف پشتی آن گنجایش تنها دو سرنشین را دارد. موتور احتراقی کانسپت اموشن 2016 در بخش پشتی آن قرار دارد و قدرت مناسب برای حرکت آن را تولید می کند.

Toyota Emotion

Toyota Emotion

9- سلول (Cell)
طراحان: مایکل لونگ، سباستین روسو، فابریزیو واچا
هدف از طراحی کانسپت پریوس "سلول" فراتر رفتن از ماهیت کنونی تویوتا پریوس بوده است. کانسپت سلول از امکانات بسیار و زیبایی خاصی برخوردار بوده و خودرو جمع وجوری است که با طبیعت عجین شده است. تقریباً کانسپت سلول به طور کامل از شیشه ساخته شده است. با نشستن درون این خودرو خود را در حال حرکت در فضای بیرون می بینید به گونه ای که احساس می کنید هیچ چیز بین شما و فضای بیرونی وجود ندارد. چراغ های خودرو زیبایی خاصی به آن داده و بر ماهیت پاک و دوستدار محیط زیست آن تأکید می کند.

Toyota Cell

Toyota Cell

10- کانسپت 4Wingx
طراحان: جاناتان بالسترری، رالف راپرچت و آلبرتو اسکولری
این کانسپت هم همانند اغلب طرح های فوق با طبیعت عجین شده و آلایندگی بسیار کمی دارد. گفته شده که کانسپن 4Wingx انقلابی در استفاده از تکنولوژی هیبریدی به شمار می رود و از ترکیب منابع انرژی استفاده می کند. از نکات بارز در طراحی این مدل، چارچوب بسیار سبک اما قوی آن است که با طراحی منحصر به فرد زیبایی زیادی پیدا کرده است.

Toyota Wingx

Toyota wingx

منبع انگلیسی: http://www.cardesignnews.com/site/process/college_exhibitions/display/store4/item91990

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=970&rnd=3380

نظر بازديدکنندگان (5)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما