دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: پوریا حمزه لویی
تاریخ: 1390/12/21
تعداد بازديد : 7476

سیتروئن لاک پشت دریایی

سخن طراحان:
"با توجه به گذشت زمان و تولید گونه های مختلف از نظر اشکال بدنه که البته موجب تغییر سلیقه عمومی جهان نیز شده است، تصمیم گرفتیم در عرصه داغ و رقابتی خودروهای مفهومی، که بین طراحان صنعتی جهان شکل گرفته، شرکت کنیم و طرح بدنه خودرویی با اقتباس از شکل بدن لاک پشت دریایی که دارای ابعاد کوچک و مشخصات خودروهای کم مصرف شهری-هیبریدی اما اسپرت را ارائه کنیم."
 
این طرح پس از به پایان رسیدن مراحل ویرایش به یکی معتبرترین موسسه های طراحی بدنه خودروی جهان که زیر نظر یکی از کارشناسان طراحی صنعتی دانشگاه لا پیئنزا ایتالیا مدیریت می شود ارسال شد، که پس از گذراندن مراحل داوری به عنوان طرحی از ایران پذیرفته شد و نام طراحان آن به عنوان طراحان بین المللی خودرو ثبت شد.
http://www.CarBodyDesign.com/2011/09/citroen-sea-turtle-concept

جزئیات طرح:

این طرح کانسپت (مفهومی) در کلاس خودروهای اسپرت شهری می باشد، در طراحی بدنه این خودرو سعی بر آن شده تا از ترکیب ظاهری لاک پشت آبی و لوگوی شرکت سیتروئن به بهترین نتیجه رسید، که به بعضی از موارد آن به شرح ذیل اشاره می شود:

  • شیب و حجم قسمت جلوی خودرو درمقایسه با قسمت عقب خودرو همانند لاک پشت دریایی در نظر گرفته شده است.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • قطعه کرومی روی سپر جلو که به شکل لوگوی سیتروئن می باشد تداعی کننده حالت باز شدن دهان لاک پشت دریایی می باشد، که با نصب دو پروژکتور همیشه روشن در دو انتهای این قطعات، کمک به بیشتر دیده شدن خودرو در طول شبانه روز و افزایش ایمنی عابرین پیاده می شود.
  • ورودی هوای موتور، همانند سوراخ های بینی لاک پشت دریایی درست در نوک دماغه در نظر گرفته شده است.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • رینگ ها طوری طراحی شده اند که جریان هوا را به سمت دیسک های ترمز هدایت کنند، و برای خروج هوا از محفظه چرخ ها در جلو یک دریچه پشت چرخ جلو بروی گلگیر که به لوگوی سیتروئن مزین شده تعبیه گردیده است و برای خروج هوا از محفظه چرخ های عقب یک جفت دریچه با شبکه های عمودی درست در پایین چراغ های اصلی، طوری که هماهنگی قسمت جلو و عقب خودرو را بیش از پیش افزایش دهد پیش بینی شده است.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • در طراحی تمام ابعاد و خطوط و... مثل محل و طرح چراغ های اصلی جلو، به شکل چشم های لاک پشت دریایی به سمت کناره ها کشیده شده است که این امر با حفظ هارمونی با منحنی محفظه چرخ، دریچه خروجی هوای بر روی گلگیر جلو و نمای کلی کنار خودرو صورت پذیرفته است.
  • حجم طراحی شده در قسمت پایین سپرها و رکاب ها و عضلانی بودن بدنه در قسمت گلگیرها (محفظه چرخ ها) کمک به مستحکم تر و قدرتمندتر نشان داده شدن خودرو می کند.
  • درب ها، بزرگ و از جنس پلگسی گلاس با قابلیت تغییر رنگ در زمان دلخواه سرنشینان، که نتیجه آن چشم انداز زیبا در زمان عبور از طبیعت و حس آرامش در زندگی ماشینی امروز می باشد، البته برای افزایش ایمنی در هنگام تصادف از کنار، یک عضله که کاملاً هماهنگ با دیگر خطوط بدنه باشد نیز در نظر گرفته شده است، همچنین طرز باز شدن درب ها طوری طراحی شده که همانند باله های لاک پشت دریایی باز و بسته شود و محور چرخش آن لوگوی سیتروئن بر روی گلگیرهای جلو می باشد.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • خطوط کرومی در قسمت عقب نیزهمانند لایه لایه بودن اشکال لاک، لاک پشت دریایی طوری طراحی شده است، که هم تداعی کننده لوگوی سیتروئن باشد و هم تطابق لازم با قسمت جلو را داشته باشد، در ضمن نمای عقب خودرو با یک جفت لوله اگزوز که نماد محل خروج دم لاک پشت می باشد تکمیل و اسپرت تر می شود.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • قسمتی از انرژی برق خودرو از سلول های خورشیدی روی سقف که به شکل چند ضلعی های روی لاک، لاک پشت می باشد تأمین می شود.

سیتروئن لاک پشت دریایی

  • برای طراحی سه بعدی این پروژه از نرم افزار کتیا ورژن 17 استفاده شده است که نتیجه قابل قبولی از نظر ابعاد و جنس قطعات و... از خود به جای گذاشته است.

برای رندرینگ دیجیتال طرح ها، از  فتوشاپ ورژن 4 استفاده شده است.

سیتروئن لاک پشت دریایی

این طرح با همکاری بین آقایان "میثم عابدی" و "پوریا حمزه لویی" به صورت دوستانه به پایان رسیده است.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=979&rnd=3195

نظر بازديدکنندگان (16)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما