دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: جواد یزدانی
تاریخ: 1391/2/8
تعداد بازديد : 7376

E-board محسن جعفری ملکمحسن جعفری ملک، با طرح میز اتو E-Board برگزیده مسابقه IF 2012 طراحی مفهومی شد. در طراحی این میز اتو  موارد متعددی از جمله رفع برخی مشکلات ارگونومیک میزهای فعلی، چند تکه بودن میز اتو به منظور تسهیل اتو کردن شلوار و پیراهن، در نظر گرفتن جالباسی، کم چا بودن و ... گنجانده شده است. یادآوری می شود که آقای محسن جعفری ملک در سال 2007 نیز به همراه ایمان مقصودی و کیوان نادری در بخش Mobility نیز برگزیده مسابقه رددات شده بودند.

توضیحات طراح:
"اگه میز اتوی خونه ام خیلی خوب بود هیچ وقت برنده نمیشدم!!!"
همه ی ما تا به حال اتو کردن لباسهایمان را تجربه کردیم، کاری است زمان بر و خسته کننده! مخصوصاً اگر میز اتویی که داریم استاندارد نباشد؛ آن وقت اتو کردن لباس، تبدیل به شکنجه می شود! میز اتویی که طراحی کرده ام بر اثر همین معضل پدید آمده: "اتو کردن با میز اتویی که افتضاح است!" واقعا چه طور می شود هم این کار را راحت کرد و هم سریع؟ جوابی که من به آن رسیدم تا حد زیادی این مشکلات را بر طرف می کند.

اول اینکه برای اتو کردن لباس ها می شود پشت میز ایستاد که این وضعیت مناسب تری است تا اینکه بخواهید روی زمین بنشینید.

دوم اینکه محل اتصال صفحه به پایه در کنار میز قرار دارد و نه در زیر میز، این اتفاق ساده سبب می شود که سطح کار حول آن محور بچرخد و به زبان ساده تر هر دو طرف سطح میز قابل استفاده است!

E-board محسن جعفری    E-board محسن جعفری ملک

مطلب سوم که کامل کننده قسمت دوم هم هست این است که صفحه کار به کمک چند مفصل ساده قابلیت تغییر شکل دارد! به کمک دسته سبز رنگی که در محل اتصال صفحه و پایه قرار دارد، می شود این مفصل ها را با ترتیب خاصی آزاد یا قفل کرد. وقتی دسته سبز رنگ روی وضعیت شلوار قرار می گیرد صفحه از وسط باز می شود و این قابلیت را به استفاده گر می دهد که شلواری را که می خواهد اتو بکند، روی صفحه میز بکشد و به قول معروف شلوار را تنش کند! در این وضعیت دیگر نیازی به صاف کردن پارچه به کمک دست برای اتو زدن نیست و بعد از اتو کردن روی شلوار، می شود به کمک همان دسته سبز، میز را در وضعیت چرخش قرار داد و با یک چرخش 180 درجه پشت شلوار رو هم اتو کرد!

با همین توضیحات کاربر با صرف مدت زمان بسیار کوتاهی نزدیک به 70-80 % لباس را به سادگی اتو می کند.
وضعیت دوم، حالت پیراهن است که صفحه دو تکه وسط را به هم قفل نگه می دارد و قسمت های باریک کناری را که نقش آستین را برای پیراهن بازی می کنند آزاد می کند! در این حالت می شود یک پیراهن مردانه را به راحتی بر تن میز اتو کرد و مثل اتفاقی که برای شلوار می افتد به سراغش رفت! این تغییر شکل میز و چرخش 180 درجه ای آن، اصلی ترین قابلیت های این میز اتو هستند.

E-board محسن جعفری ملک

محل اتصال صفحه به پایه یکی از قسمت های مهم این محصول است. در همین قسمت دسته سبز رنگ را داریم که وضعیت قفل یا آزاد بودن مفصل های سطح کار را تعیین می کند. بعد از آن اتصالی را داریم که یک سطح کوچک به آن متصل است و جایی است که می توان اتو را روی آن قرار داد. به خاطر طراحی استوانه شکل اتصال صفحه به پایه، سطح نگه دارنده اتو می تواند به راحتی در سمت راست یا چپ میز قرار بگیرد که برای افراد راست دست و چپ دست می تواند کمک بزرگی باشد. قطعه ظریفی در انتهای همین صفحه قرار دارد که در صورت لزوم کاربر می تواند آن را بالا برده و سیم اتو را از شکاف کوچک انتهای آن رد کند و با این کار سیم اتو را از روی سطح کار بالاتر قرار بدهد. بعد از جای اتو، یک گیره با لبه ای دندانه ای داریم که محل آویزان کردن تعدادی چوب لباسی سبک است و این امکان را به کاربر می دهد تا بعد از اتو کردن پیراهن یا شلوار، آن ها رو روی این گیره ها آویزان کند تا دوباره چروک نشوند! البته این قطعه به سادگی می تواند از بدنه جدا بشود و در مواقع غیر ضروری مخصوصا زمانی که میز جمع می شود، کنار گذاشته شود.

آخرین قابلیت این میز این است که پایه ها برای حفظ تعادل میز در هنگام کار کمی پهن طراحی شدند اما به خاطر فرمی که دارند به راحتی در هم فرو می روند و سبب می شود تا میز نسبتا حجیم را به راحتی جمع کرد و آن را در هر فضای کوچکی جای داد.

لینک طرح E-Board  در سایت مسابقه IF:
http://exhibition.ifdesign.de/entrydetails_en?beitrag_id=90073

برای دیدن 100 طرح برنده امسال به این لینک مراجعه کنید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=996&rnd=9614

نظر بازديدکنندگان (11)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما