دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: مجید دادگر
تاریخ: 1386/6/11
تعداد بازديد : 7029

زمانی که رونق بانک Umpqua در ایالت آرگون آمریکا روز به روز در حال افول بود و مشتریان بانک از محیط بانک به عنوان یک کافی شاپ سطح پایین یاد می کردند؛ شرکت طراحی Ziba Design با استفاده از آخرین تکنیک های تحقیقاتی، جلوه و هویتی نو به این بانک ها بخشید.

تحقیقات نگرشی و رفتاری بر روی مشتریان بانک، نشان داد: که آن ها محیطی صمیمی و خصوصی را می طلبند تا با کمال آرامش عملیات بانکی خود را انجام دهند. مشتریان به طور کلی نسبت به مؤسسات تجاری بدگمان بودند و احساس می کردند که بانک ها ارزش این را ندارند که سرمایه  های تجارت خود را در آنجا ذخیره کنند. همچنین، نوعی اشتیاق در آنها وجود داشت که مورد احترام ویژه ای قرار بگیرند و به دنبال مشاوری زبده بودند که بتوانند به او اعتماد کنند.

طراحی داخلی زیبا دیزاین برای Umpua

زیر نظر گرفتن فعالیت های کارمندان بانک و گفتگوهایی که با آنها انجام شد، باعث آشکار شدن هویت انسان محور بانکداری Umpqua شد و نشان داد که مشتریان خواستار روبرو شدن با کارمندانی هستند که دارای الگوی شخصیتی «جستجوگر و مراقب» باشند، و مخالف الگوی «حاکم و مسلط» بودند که در سایر بانک ها وجود دارد. این احساس «جستجوگر و مراقب» با کمک زبان تصویری و با استفاده از شکل های غیر متقارن و اکتیو و همین طور سیال و ارگانیک، به فضای بانک اعمال شد. تصاویر فضاهای باز، جلوه ی زیبایی به فضای بانک داد. بعد از آنکه بانک دارای هویت جدیدی شد یعنی رسیدن به هویتی که مشتری بانک در فضایی چون یک فروشگاه قرار بگیرد، بانک با شکلی جدید و متفاوت، 9 ماه بعد از اتمام تحقیقات دوباره شروع به کار کرد.

نتیجه پروژه: در هفته اولی که بانک مجدداً شروع به کار کرد، مبلغ باور نکردنی یک میلیون دلار در حساب های بانک واریز شد. Marty Gage رئیس انجمن طراحان صنعتی آمریکا می گوید: «مسئولان بانک Umpqua به یافته های تحقیقاتی به دست آمده باور داشتند و تصمیم گرفته بودند که در صنعت بانکداری یکه تاز میدان باشند؛ حال آنها آنچه را کاشته اند درو خواهند کرد.»

طراحی مجدد فضای داخلی Umpqua جزو 10 طراحی برتر مسابقات Industrial Design Excellence Awards IDEA سال 2004 اعلام شده است.

منبع انگلیسی: http://www.idsa.org/idea/idea2004/g2024.htm

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=101&rnd=8717

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما