دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانو
ارسال کننده: Armita
تاریخ: 1391/9/9
تعداد بازديد : 5214
عنوان کتاب: از ایده تا متشری، چگونه ایده های خود را به پول تبدیل کنیم؟
عنوان انگلیسی: From Concept to Consumer: How to Turn Ideas Into Money
نویسنده: Phil Baker
مترجمان: آرمیتا سراج زاهدی، همایون گلستانه
ناشر: نوید مهر
چاپ اول: 1391، 200 صفحه، 7000 تومان


پیشگفتار

من همیشه به وسایل و محصولات تکنولوژیک علاقه مند بوده ام. در دوران فعالیت حرفه ای و شغلی خود، این فرصت و شانس را داشتم که با شرکت های مشهوری در زمینه ی فن آوری مصرف و تولید محصولاتی چون دوربین Polaroid’s SX - 70 camera، همچنین Apple’s Newton MessagePad ، کتاب های الکترونیکی و بسیاری محصولات دیگر، همکاری داشته باشم. 

این کتاب را نوشتم تا بتوانم اطلاعات و تجربیاتی را که طی بیش از سه دهه درباره ی تبدیل یک ایده ی اولیه به یک محصول موفق کسب کرده ام، با خوانندگان به اشتراک بگذارم. 

یکی از چیزهایی که آموختم این بود که فرآیند خلق یک محصول موفق، بسیار فراتر از یافتن یک ایده است. در حقیقت ایده یابی آسان ترین بخش کار است و اتفاقات پس از آن، بسیار مهم تر است؛ فعالیت های گوناگون، از مهندسی گرفته تا مدیریت محصول، توزیع و بازاریابی که دربرگیرنده ی روش های همسو ولی متفاوت می باشد. هریک از این فعالیت ها شبیه حلقه های یک زنجیر هستند و زمانی که یکی از این حلقه ها دچار مشکل شود، تمام تلاش ها بی نتیجه خواهند بود. 

معتقدم مطالب این کتاب، داستان مهمی بود که باید گفته می شد و هیچ کتاب دیگری را نمی توان یافت که همه ی فعالیت های فرآیند تبدیل ایده به محصول را اینگونه بیان کرده باشد. کتاب های زیادی با موضوعات خاص، مانند مهندسی، مدیریت پروژه و بازاریابی وجود دارد، اما اغلب این کتاب ها درباره ی روندها، فرآیندها، شیوه ها و نظریه ها نوشته شده و تنها تعداد کمی از آنها به بررسی نمونه های واقعی که توسط نویسنده ی کتاب تجربه شده باشد، می پردازند. اغلب کتاب های موجود، موضوعات واقعی، روزمره و راهکارهای متفاوت ناشی از تفکرات متداول را بیان نمی کنند. این گونه کتاب ها شبیه کتاب های درسی هستند که در مراکز آموزشی تدریس می شوند، ولی کتاب حاضر، بیشتر شبیه دوره های آموزشی عملی و آزمایشی است که تا به حال ارائه نشده است. 

کتاب از ایده تا مشتری، دربرگیرنده ی قوانین جدیدی است که نتیجه ی چگونگی توسعه ی سریع محصولات، دوره ی عمر کوتاه آنها، استفاده از برون سپاری و اینترنت می باشد. همه ی این عوامل، چگونگی انجام فعالیت در دنیای امروزی را تغییر داده اند. یکی از بزرگ ترین تغییرات، تأثیر و نفوذ کشور چین در توسعه و تولید محصولات و چگونگی تأثیر این کشور بر روند انجام فعالیت هاست. 

این کتاب نه تنها برای کسانی که درگیر خلق محصولات هستند، جالب است، بلکه برای افرادی که نسبت به این مقوله کنجکاو هستند نیز گیراست و اتفاقاتی که پشت پرده رخ می دهد و به ندرت آشکار می گردد را مطرح می کند و با مثال های مختلف و سودمندی همراه است.
 
کارآفرینانی که به طور مستقل کار می کنند و یا کسانی که درگیر فعالیت های مربوط به تولید و توسعه ی محصولات در شرکت های بزرگ و کوچک هستند، از طریق این کتاب، درک بهتری نسبت به مراحل تولید محصولاتِ موفق، پیدا خواهند کرد. این کتاب به شما می آموزد که چگونه از مزایای تفکر جدید و منابع نو استفاده کنید. علاوه بر این یاد می گیرید که چگونه افرادی را که به شما می گویند با سیستم موجود فعلی مخالفت نکنید و کارها را به همان روش همیشگی انجام دهید، نادیده بگیرید. مهم تر اینکه در این کتاب می آموزید چگونه درک بهتری از گزینه های موجود، داشته باشید.
 
امیدوارم همان طور که من از نوشتن این کتاب لذت بردم، شما هم از خواندن آن لذت ببرید.       فیل بیکر


مقدمه ی مترجمان
از ایده تا مشتری، فراتر از یک کتاب و روایتی بی نقص و خلاقانه است که در عین سادگی، تمامی گوشه های پنهانِ فرآیند تولید یک محصول را آشکار می سازد. این کتاب نمونه ی بی همتایی از مطالعات کاربردی است که به تشریح عوامل موثر در موفقیت یا شکست یک طرح می پردازد. 

فیل بیکر در نگارش کتاب، سعی کرده تا با طرح موضوعات پروراندن آنها، هر مرحله از فرآیند طراحی، تولید، بازاریابی و فروش را به شیوه ای گزارش گونه بیان کند و در انتها با اشاره به چند نکته ی ظریف و درخور توجه، راهکارهای عملی را برای رفع موانع پیش رو ارائه می دهد. 

تجارب شخصی وی در همکاری با شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگی همچون اَپل، هیولت پَکارد، پولاروید، سیکو، ثین کاوتساید و بسیاری دیگر، از یک سو و ذهن خلاق و جستجوگرش از سوی دیگر، او را به مشاوری بی همتا تبدیل کرده است. شاید به نظر بیاید کتاب حاضر، متنی علمی و مطابق با اصول مراکز آموزشی نیست، ولی بی شک کارگاهی آموزشی است از آنچه در واقعیتِ فرآیند تبدیل ایده به محصول، رخ می دهد. 

طی بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای در شاخه های گوناگون رشته ی طراحی صنعتی، از طراحی تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و مبلمان و طراحی داخلی گرفته تا مشاوره و مدیریت پروژه های تولیدی و تدریس در مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور و شکست ها و موفقیت های ناشی از آن، تجارب زیادی کسب کرده ایم؛ تجربیاتی که به فراخور موضوع هر پروژه، متفاوت بوده اند. در این راستا یکی از دغدغه های همیشگی، بی پاسخ ماندن پرسش هایمان در زمینه ی مشکلات موجود در روند تولید و درک نیاز واقعی مشتریان و پرهیز از درگیر شدن در فعالیت های غیرضروری تولید بوده است. 

با مطالعه ی بخش های اولیه ی کتاب، به شدت به آن علاقه مند شدیم و در نهایت، ترجمه ی پیش رو آماده شد. امید است مطالب آموزنده ی این کتاب بتواند راهنمای مفیدی برای طراحان، تولیدکنندگان و کارآفرینان کشورمان باشد تا با تسلط بر گستره ی فعالیت های طراحی و تولید، افتخار حضور در بازار بین المللی را بیش از پیش داشته باشند. 

همایون گلستانه، آرمیتا سراج زاهدی، خرداد 1391

فهرست مطالب:
 فصل اول: فقط انجامش دهید!
فصل دوم: مبانی توسعه
فصل سوم: اهمیت طراحی صنعتی
فصل چهارم: برون سپاری
فصل پنجم: انتخاب و همکاری با شریک آسیایی
فصل ششم: بخش بازاریابی
فصل هفتم: توزیع و پخش: محصول خود را به دست مشتری برسانید
فصل هشتم: مشاوره حقوقی: بدانید چه زمانی باید ار آن صرف نظر کنید
فصل نهم: حالا چی؟

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1056&rnd=3896

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما