دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: asal1986
تاریخ: 1391/11/3
تعداد بازديد : 3378

دروگهنگامی که رنی رماکرز Renny Ramakers مورخ هنری هلندی کارهای طراحان جوان هلندی را دید و دریافت که آنان با مواد ارزان صنعتی کار می کنند و با وسایل و ابزار یافت شده محصول می سازند مثلا از کشوهای قدیمی لباس و یا تخته های چوب به درد نخور مبل می سازند، احساس کرد که وقت آن رسیده است که این محصولات را جمع آوری کند و آنها را به عنوان "ذهنیتی مشترک " نشان دهد.

او در اوایل سال 1992میلادی به منظور نشان دادن "رویکرد جدید در طراحی" نمایشگاهی در هلند و بلژیک برپا نمود. او در نمایشگاهش فروش بسیار کمی داشت تا جایی که به سختی توانست هزینه ها و خرج های برپایی نمایشگاه را بازگرداند. یک سال بعد، رنی رمارکز متوجه شد که گیجس بکر Gijs Bakker، طراح محصول و پرفسور کالج آیندهوون (Eindhoven) در حال برنامه ریزی برای نمایشگاه مبلمان میلان برای دانشجویان قدیمی و جدیدش است. او فورا پیشنهاد همکاری و اجرای مشترک به گیجس را داد و آنها این مجموعه را دروگ دیزاین (Droog Design) نامیدند.

دروگ Droog کلمه ای هلندی است که ترجمه انگلیسی آن به معنی خشک است، یا به طور دقیق تر شوخ طبعی خشک، طنز زاهدانه و یا سادگی بی پیرایه. درواقع دروگ در هلندی بیشتر مفهوم "کارهای عادی" را هم  می دهد و این اسم به نوعی حالت انتقادی به آنچه که شما انجام می دهید و یا روشی که می خواهید انجام بدهید اشاره می کند.

امروزه دروگ دیزاین نمایشگاه های مختلفی را اجرا می کند، سخنرانی ها و پروژه های تجربی را هم انجام می دهد. همچنین با شرکت های متفاوتی همکاری می کند و امور مربوط به تولید و توزیع پروژه ها را انجام می دهد. در بخش آموزش نیز دوره مستر (کارشناسی ارشد) دانشگاه آیندهوون (Eindhoven) را نظارت می کند. علاوه بر این مغازه و گالری در دو شهر آمستردام و نیویورک ایجاد کرده است، و با چاپ کتاب طراحی هلندی هم چنان نقش مهمی در طراحی انجام می دهد. به لطف این فعالیت های نوآورانه، طراحی دروگ در نظرسنجی های قرن بیستم به طور پیوسته مهم و برجسته بوده است.

امروزه هلند یکی از مراکز مهم نوآوری ها و تجربه های جدید در معماری، برنامه ریزی شهری، طراحی صنعتی و طراحی گرافیک است. هم دولت و هم بخش خصوصی با هدف گسترش  طراحی هلندی به عنوان یک مشخصه و پیدایش طراحان حرفه ای کارهای بسیار مهمی انجام داده اند. برای مثال با ایجاد بحث ها، نمایشگاه ها، سخنرانی ها و انتشار مجله های طراحی هلندی سعی در ایجاد یک برچسب یا لیبل به عنوان "طراحی هلندی" دارند.

طراحی دروگ سعی در گسترش یک ذهنیت کلی دارد به همین علت است که نمایشگاه هایی به صورت موقت در جاهای مختلف برگزار می کند. هم چنین به وسیله انتشار کتاب ها، فیلم ها و اطلاع رسانی توسط وب سایت که شامل محصولات، پروژه ها و تجربیاتش است، رویکرد های طراحی خود را دوچندان گسترش می دهد. در نشریات دروگ علاوه بر اجزای بصری محصولات، متن هایی همراه آنان است که درباره چگونگی شکل گیری محصولات ارائه شده  توضیح می دهد. پیشگام این کار همان رنی رمارکرز (Renny Ramakers) مورخ هنری و موسس دروگ دیزاین بوده است.

بسیاری از طراحان دروگ برای مدت طولانی در این گروه نمی مانند اما پروژه های طراحی خودشان را ادامه می دهند. در واقع دروگ به عنوان یک ابزار بازاریابی برای طراحان جوان و به دست آوردن نام و شهرت و شروع زندگی حرفه ای آنان محسوب می شود. از طرف دیگر گاهی اوقات دروگ برای پروژه های خاصی از طراحان برجسته دعوت به همکاری می نماید اما این طراحان دستور کار خود را دارند و از طراحی دروگ فراتر می روند. طراحانی چون مارتی گیکس (Marti Guixe)، مارسل واندرس (Marcel Wanders)، هلا جونگریس (Hella Jongerious) و جورجن بی (Jurgen Bey).
برگرفته از: پایان نامه کارشناسی ارشد کامیلا اسکلون


تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1068&rnd=7875

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما