دوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1394/6/26
تعداد بازديد : 15310

طراحی جواهرات به کمک کامپیوتر

دومین جلد از کتاب " آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه "، تالیف سید محمد مرتضوی، چاپ شد. این کتاب در 430 صفحه تمام رنگی و با صحافی جلد سخت (گالینگور) و به صورت بسیار باکیفیت و نفیس چاپ و صحافی شده است. جلد نخست این کتاب در شهریورماه 1392 رونمایی شده بود.

در جلد دوم که بر اساس نرم افزار متریکس ورژن 8 تالیف شده، مرور و بررسی نرم افزار های راینو 5 و متریکس 7. 5 و 8 را در فصل اول خواهید خواند. در فصل دوم که حدود 220 صفحه می باشد تمرین ها و مثال هایی به صورت پله به پله، همانند کتاب جلد 1 وجود دارد که مدل های انگشتر های توری و مشبک در سبک های مختلف و همچنین مدل های جواهر متنوع در آن کار شده که پر است از نکات فنی، تکنیک های جواهر سازی و مخراج کاری، که رعایت نکردن آنها باعث بروز مشکل در ساخت و بعد از ساخت خواهد شد.

فصل سوم آشنایی با پلاگین Tsplines می باشد که نزدیک به 70صفحه در مورد این پلاگین آموزش داده شده، Tsplines ابزار و دستورات زیادی ندارد و نکته ی بسیار مهم در کار و تسلط با آن، استمرار و تجربه ی زیاد می باشد. در این فصل نکات و تکنیک های بسیار مهمی در هنگام کار با Tsplines خواهید آموخت تا بتوانید از این تکنیک ها در طراحی فرم های ارگانیک و بیونیک استفاده کنید.

در فصل چهارم، حدود 35 صفحه به رندرینگ و Vray اختصاص پیدا کرده که در این صفحات نکات و تکنیک های مهمی برای رندرینگ حرفه ای و Photo realistic گفته شده است. با وجود توضیحات کامل و خوبی که در مورد رندرینگ مقدماتی تا متوسطه در کتاب جلد 1 وجود داشت و همین طور منابع زیادی که در اینترنت برای آموزش رندرینگ وجود دارد، باز هم دیده می شود که در ایران طراحان حرفه ای و با سابقه نیز در گرفتن یک رندر ساده و خوب و بدون ایراد، مشکل دارند! در فصل رندرینگ کتاب 2، به صورت کامل و تخصصی آموزش هایی در باره ی استودیو های مختلف در متریکس و همچنین نور پردازی فیزیکی و تکنیک های عکاسی مجازی وجود دارد.

در فصل پنجم، که آشنایی با انواع مخراج کاری می باشد، پنج روش مخراج کاری که در جلد 1 وجود داشت به ترتیب تکرار شده تا در صورت نیاز به آنها، در همین کتاب در دسترس باشند، همچنین دو روش جدید Invisible Flower و Invisible Setting، و نحوه ی ساختن سنگ های سفارشی با شکل ها خاص توسط Custom Gem Builder و سنگ های Chocker Board یا Rose Cut نیز آموزش داده شده.

در فصل آخر این کتاب نزدیک به 40 صفحه، واژه نامه و دیکشنری مصور تالیف شده که در این فصل علاوه بر اصطلاحات رایج در جواهر سازی و طراحی، اصطلاحات سنگ شناسی اعم از سنگ های رنگی و الماس را مطلاعه خواهید کرد، علاوه بر این، سبک های مهم و تأثیر گذار معاصر در طراحی و ساخت زیور آلات مثل ، Garland style، Victorian، Deco-Art Nouveau Art و... در این فصل معرفی و توضیح داده شده اند.

یادگرفتن این فصل به کسانی که قصد همکاری با شرکت های خارجی و یا مهاجرت از کشور و کار در کشور های دیگر را دارند حتما توصیه می شود، علاوه بر این با یادگرفتن اصطلاحات و تعریف های انگلیسی در صنعت طلا و جواهر، به راحتی می توانید از منابع بی کران آنلاین استفاده کرده و هر چیزی را که خواستید راحت تر در اینترنت جستجو کرده و به دست آورید.

ریتم و سرعت آموزش در این کتاب نسبت به کتاب اول تند تر بوده و سعی شده از تکرار غیر ضروری مطالب جلوگیری شود، کسانی که می خواهند این کتاب را مطالعه کرده و خوب یاد بگیرند باید تمام مطالب و تمرین های جلد اول را با دقت و حوصله مطالعه کرده و انجام داده باشند تا به مشکلی بر نخورند.

برای اطلاعات بیشتر و سفارش آنلاین می توانید به وبسایت مولف: WWW.SDMOR.COM مراجعه کنید.


نموه صفحات کتاب
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1340&rnd=1684

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما