تاریخ: 1394/10/22
تعداد بازديد : 7381

عنوان کتاب:تکنیک های طراحی بدنه خودرو
مولف: سید حامد قاضی دزفولی
مشخصات کتاب: 360 صفحه مصور به همراه CD
قیمت: 29 هزار تومان
ناشر: انتشارات شاملو (مشهد) 1394

تکنیک های طراحی بدنه خودرو

جدایی صنعت و تکنولوژی از زندگی امروز بشر امری اجتناب ناپذیر است و با گذشت بیش از یک دهه از قرن 21، ما هرروز شاهد ارائه نوآوری های جدید در تمامی عرصه های علوم و فنون بشری می باشیم. بی شک یکی از مهم ترین صنایع که تکنولوژی و نوآوری نقش بسیار مهمی در آن ایفا می کند صنایع خودروسازی می باشد؛ به طوری که این صنعت به عنوان نماد پیشرفت صنعتی هر کشور محسوب می گردد.

از آنجایی که هر فعالیت و نوآوری زمانی اثر بخش می باشد و نتیجه مطلوب را دارد که در مسیر علمی و صحیح خود قرار گیرد؛ بنابراین لازم است تا این گونه فعالیت ها پیش از آن که جنبه عملی بخود بگیرند دارای جنبه علمی باشند. اما متأسفانه در کشور ما رشته های دانشگاهی که به طور مستقیم با طراحی بدنه خودرو در ارتباط باشند محدود اند و عملاً منابع منسجمی برای آگاهی افراد علاقه مند به این رشته در ایران بسیار اندک می باشد. لذا بر آن شدم که با استفاده از منابع و سایت های اینترنتی مرتبط با این رشته به جمع آوری و تألیف این کتاب پرداخته تا از این طریق بتوانم گام کوچکی به منظور پیشرفت این صنعت در کشور عزیزمان ایران بردارم.

کتابی که با عنوان تکنیک های طراحی بدنه خودرو منتشر شده است مشتمل بر شش بخش می باشد که در بخش نخست آن به معرفی مختصری از تاریخچه پیدایش خودرو پرداخته و پس از آن در بخش دوم طبقه بندی خودرو از لحاظ ساختار بدنه ارائه شده است. پس از این دو بخش، کتاب وارد مبحث اصلی خود شده که در بخش سوم اصول طراحی در نمای سه بعدی و تکنیک های رسم و طراحی دستی بیان می شود و در بخش بعدی به بیان اصول و تکنیک های راندو با ابزارهای مختلف به صورت دستی و دیجیتال پرداخته شده است.

در فصل آخر این کتاب مفصلاً اصول و تکنیک های طراحی بدنه خودرو به وسیله رایانه مطرح گردیده که با ارائه تمرین های مفید و کاربردی با نرم افزارهای Alias Studio ، Maya ، Rhino و Light Wave در این بخش امکان کسب مهارت و دانش کافی را با در اختیار شما قرار می گیرد. اما نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که آشنایی نسبی با نرم افزارهای طراحی به شما در مطالعه و استفاده از این بخش کمک شایانی خواهد کرد، لذا در صورت عدم آشنایی با این گونه نرم افزارها بهتر است قبل از مطالعه این بخش جهت یادگیری اصول و پایه و نحوه استفاده یکی از نرم افزارهای طراحی و مدل سازی اقدام نمایید.

همچنین به جهت اینکه تهیه این کتاب برای علاقه مندان مقرون به صرفه باشد به چاپ به صورت سیاه و سفید اکتفا شد و برای استفاده بهینه مجموع تصاویر تمامی بخش ها در یک لوح فشرده همراه این کتاب ارائه شده است.

هرچند که در این کتاب سعی شده تا آنچه که از اصول و تکنیک های طراحی برای شکل بخشیدن به یک ایده لازم است دراختیار خواننده قرار گیرد اما باید گفت مهم ترین نکته در طراحی، خوب دیدن و خوب تصور کردن می باشد و پیدایش یک ایده در ذهن یک طراح در تقابل و تعامل با ایده های دیگران به وجود خواهد آمد.

صفحات نمونه ای از این کتاب را از طریق این لینک می توانید دریافت کنید.

فهرست کتاب:

  • پیشگفتار
  • ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﭘﯿﺪاﯾﺶ ﺧﻮدرو
  • ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪی ﺑﺪﻧﻪ ﺧﻮدرو
  • ﻃﺮاﺣﯽ دﺳﺘﯽ
  • ﻧﻤﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی
  • ﻧﻤﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﯾﮏ ﻧﻘﻄﻪ ای
  • ﻧﻤﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی دو ﻧﻘﻄﻪ ای ﻣﺴﻄﺢ
  • ﻧﻤﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی دو ﻧﻘﻄﻪ ای ﮐﺎﻣﻞ
  • ﺧﻮدآﻣﻮز ﻃﺮاﺣﯽ دﺳﺘﯽ
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ دﺳﺘﯽ
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ ﺑﺎ ﻣﺪاد
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ ﺑﺎ آﺑﺮﻧﮓ
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ ﺑﺎ ﻣﺎژﯾﮏ
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ ﺑﺎ رﻧﮓ ﭘﺎش
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ دﯾﺠﯿﺘﺎل
  • رﻧﺪرﯾﻨﮓ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻓﺘﻮﺷﺎپ
  • ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار Flash MX ﻃﺮاﺣﯽ ﮐﻨﯿﻢ
  • ﻣﺪل ﺳﺎزی ﺧﻮدرو ﺑﻪ ﮐﻤﮏ راﯾﺎﻧﻪ
  • اﯾﺠﺎد ﭘﺎﯾﻪ ﺑﺪﻧﻪ ﺧﻮدرو ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار Alias Studio
  • ﻣﺪل ﺳﺎزی ﻻﻣﺒﻮرﮔﯿﻨﯽ ﻣﯿﻮرا ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار Rhinoceros
  • ﻣﺪل ﺳﺎزی ﯾﮏ رﯾﻨﮓ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار Rhinoceros
  • ﻣﺪل ﺳﺎزی ﻧﯿﺴﺎن Z350 ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار Maya
  • ﻣﺪل ﺳﺎزی ﻓﻮرد ﻣﻮﺳﺘﺎﻧﮓ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار Light Wave
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1380&rnd=4247

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما