دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1397/2/26
تعداد بازديد : 2837

نوآوری طراحی محور

عنوان: نوآوری طراحی محور
پدیدآورنده: روبرتو ورگانتی
مترجمان: مهدی مقیمی، احسان میرزایی
ناشر: انتشارات دانشگاه پارس

کتاب نوآوری طراحی محور را می توانید از فروشگاه های اینترنتی کتاب پرهام، عصرکتاب، فراکتاب تهیه نمایید.

فهرست کتاب:

  • مقدمه نویسنده بر ترجمه فارسی کتاب
  • سخنی با خواننده
  • نوآوری طراحی₋محور
  • بخش یک راهبرد نوآوری طراحی₋محور
    • طراحی و معانی (نوآوری از طریق فهم اشیاء)
    • فشارهای بنیادی (قرار دادن نوآوری طراحی₋محور در راهبرد یک شرکت)
    • تجلی و ظهور فناوری (اثر متقابل رانش فناوری و نوآوری طراحی₋محور)
    • ارزش و چالش ها (چرا شرکت ها در نوآوری طراحی₋ محور سرمایه گذاری می کنند یا نمی کنند)
  • بخش دوم فرآیند نوآوری طراحی₋محور
    • تعبیرکننده ها (پژوهش با گفتمان طراحی)
    • گوش دادن (یافتن و جذب تعبیرکننده های کلیدی)
    • تعبیر کردن (ایجاد چشم اندار خودتان)
    • خطاب قرار دادن (استفاده از قدرت اغواگر تعبیرکننده ها)
    • بخش سوم ساختن توانمندی های طراحی₋محور
    • آزمایشگاه طراحی₋محور (چگونه آغاز کنیم)
    • اهل کسب و کار (نقش کلیدی مدیران ارشد و فرهنگ آن ها)

مقدمه نویسنده بر ترجمه فارسی کتاب:

طراحی از طریق به کارگیری ارزشمندترین سرمایه هایی که انسان ها دارند، ذهن آن ها، اراده و فرهنگ آن ها، ثروت و رفاه می آفریند. دهه هاست که رشد کشورها وابسته به تسلط آنان بر فناوری هاست. فناوری پیشران اصلی و به اعتقاد من تنها پیشران، نوآوری بوده است.

ما امروزه در سناریوی کاملاً متفاوتی زندگی می کنیم. فناوری ها همچنان مهم هستند، ولی به صورت روزافزون در جهانی پیوسته، در دسترس همگان قرار می گیرند. در عین حال مشتریان دریافته اند که فناوری، آنگونه که هست، موجب ایجاد شادی و آسودگی در زندگی نیست. یک فناوری عالی که قابل استفاده نباشد، یا نیازهای واقعی انسان را برآورده نسازد، ارزشی ندارد. و امروز، در جوامع پیچیده ما، که به صورت مستمر تکامل می یابند، آنچه فهمیدنش سخت است آن نیست که یک فناوری را چگونه باید تعمیر کرد، بلکه آن است که مردم واقعاً چگونه زندگی می کنند و نیازها، علایق و انگیزه های آنان چیست. آنچه دشوار است فهمیدن این است که چه چیزی برای مردم معنادار است. موضوع طراحی این است؛ به ما در خلق محصولات و خدماتی که برای مردم واقعاً معنادار هستند، که زندگی آنها را واقعاً بهتر می سازند و ارزش واقعی ایجاد می کنند، کمک می کند.

این کتاب شما را به سفری می برد که در آن فرا می گیرید که چگونه مردم و کسب و کار و ثروت و رفاه را ترکیب نمایید. سفری که در آن می آموزید که چگونه شرکت های بزرگ جهان محصولاتی را خلق می کنند که مردم دوست دارند. برخی از این شرکت ها ایتالیایی هستند، کشوری که به داشتن فناوری مشهور نیست. این شرکت ها کوچک هستند، مانند السی (با حدود 500 کارمند)، آرتمیده، (150)، یا کارتل (70)، ولی در صنعت خود (وسایل آشپزخانه، چراغ و مبلمان) در جهان پیشرو هستند. چرا؟ چون که آن ها قدرت طراحی را برای بهره برداری از سرمایه های ارزشمند خود، ذهن، اراده و فرهنگ آن ها، به کار گرفته اند. ایشان اغلب بین خود، در شبکه هایی محلی با یکدیگر، با طراحان جوان مستعد، با تأمین کنندگان مواد و پیشه وران بزرگ، همکاری کرده اند. صنعتی موفق را خلق کرده اند که سودآورتر از رقبای غول پیکرشان است و مشتریان آن ها را بیشتر دوست می دارند.

به همین دلیل امیدوارم که این کتاب در ایران برای همه کسانی که به دنبال خلق ثروت و رفاه هستند الهام بخش باشد، چرا که مثال های این کتاب نشان می دهند که شما واقعاً می توانید. این کتاب نشان می دهد که سازمان های کوچک، بدون دسترسی قوی به فناوری، می توانند در سطح جهانی پیشرو باشند و در عین حال مردم را شاد نمایند. شما به بودجه زیاد نیاز ندارید، فقط ذهنتان، اراده تان و فرهنگ تان… و قدرت طراحی.

روبرتو ورگانتی
میلان، آگوست 2016

درباره روبرتو ورگانتی:

روبرتو ورگانتی استاد مدیریت نوآوری در پلی تکنیک میلان است و در دانشکده مدیریت و دانشکده طراحی تدریس می کند. او مدیر آزمایشگاه MaDe In است، آزمایشگاهی برای آموزش مدیران درباره طراحی و نوآوری. همچنین استاد پاره وقت مدیریت طراحی در دانشکده کسب و کار کپنهاگ است و نیز عضو هیئت سردبیری مجله مدیریت نوآوری محصول (Journal Journal of Production Management) و هیئت مشاور مؤسسه مدیریت طراحی می باشد.


در طول بیش از بیست سال پژوهش، پروفسور ورگانتی به بررسی فرآیندها و چالش های نوآوری در بیش از صد شرکت پرداخته است، از بازیگران غالب مانند مایکروسافت و وودافون گرفته تا شرکت های کوچک و پویا مانند السی و نینتندو. مطالعات او که در تقاطع راهبرد، طراحی و مدیریت فناوری قرار دارد، در تعدادی از مجلات علمی و کاربردی از جمله دانش مدیریت Management Science و نشریه کسب و کار هاروارد (Harvard Business Review)، ظاهر شده اند. این مطالعات راهی نو گشوده اند بر اینکه مدیران چگونه می توانند راهبردهای خارق عادت را تصویر کنند، با نوآوران بیرونی همکاری نمایند، فرآیندهای منعطف تکامل محصول را به کار گیرند و خلاقیت و یادگیری را در تیم های خود پرورش دهند. پژوهش ورگانتی درباره مدیریت طراحی در ایتالیا برنده جایزه Compasso d’Oro (معتبرترین جایزه طراحی در ایتالیا) شده است.

پروفسور ورگانتی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره PROject Science (مراجعه کنید به سایت آن www.projectscience.com) است، یک مؤسسه خدمات مشاوره که خود را وقف کمک به شرکت ها برای دست یابی به نوآوری راهبردی نموده است. او به عنوان مشاور برای مدیران ارشد طیف وسیعی از شرکت های Fortune500 فعالیت کرده است و به دولت های ملی و محلی در سراسر دنیا جهت طراحی سیاست های طراحی و نوآوری کمک کرده است. می توانید با نشانی roberto.vergantipolimi.it با او تماس بگیرید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1598&rnd=758

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما