بسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: فخرالدین اعتمادی
تاریخ: 1397/4/4
تعداد بازديد : 1002

دانشگاه هنر اسلامی تبریزدکتر یزدان موحدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز اعلام کرد: با هدف ترویج و گسترش دانش علوم شناختی در استان آذربایجان شرقی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، دو رشته جدید تحصیلی در حوزه علوم شناختی در این دانشگاه ایجاد می شود. وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در قالب چندین دانشکده در حال فعالیت های علمی و آموزشی است گفت: قرار است در دانشکده طراحی اسلامی این دانشگاه، رشته علوم شناختی با گرایش "طراحی و خلاقیت" و "مطالعات نظری هنر" ایجاد و فعالیت های آموزشی در این دو رشته با پذیرش دانشجو آغاز شود.

دکتر موحدی افزود: این اقدام در راستای توسعه علوم شناختی در این دانشگاه و ترویج آن در جمع دانشجویان و انجام فعالیت های علمی - پژوهشی در میان علاقمندان، دانشجویان و محققان است تا زمینه برای مهاجرت به رشته های علوم شناختی افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز تصریح کرد: این دانشگاه با ایجاد رشته های تحصیلی در حوزه های علوم شناختی به دنبال اتخاذ سازکارهایی برای استفاده بهینه از دانش علوم شناختی در رشته های هنری از جمله در امر تولید فرش، طراحی، مجسمه سازی و نقاشی است تا فرصت های مناسبی برای دانشجویان و محققان برای فعالیت در این رشته ها به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: دربخش طراحی و خلاقیت نیز تلاش می شود با تولید محصولات مختلف توسط دانشجو و بررسی آن در چارچوب دانش علوم شناختی، فرصت های بیشتری برای اشتغال زایی و تجاری سازی محصول درجامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه آشنایی با دستاوردهای علوم شناختی و کاربرد آنها در طراحی و خلاقیت می تواند زمینه های فکری و حتی عملی مناسبی را برای طراحی صنعتی و طراحی محصول رقم بزند، گفت: دانش آموختگان این رشته علاوه بر تسلط بر جایگاه علوم شناختی در طراحی و خلاقیت، قادر به انجام پژوهش در زمینه های مرتبط هستند.

عضوهیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: طراح همچنین می تواند ضمن درک بهتر فرآیند شناخت در کاربران، تا حدی به پیش بینی این ارتباط بپردازد و با طراحی صحیح به نیازهای علوم شناختی پاسخ دهد و به علاوه متخصصان این رشته قادرند با دخالت در پروژه های طراحی و خلاقیت که به نوعی در ارتباط با کاربر انسانی است، تخصص خود در عرصه حرفه طراحی را به کار گیرند.

به گفته دکتر موحدی، طراحی رابط های کاربری، ارتباط تصویری و تصویرسازی، طراحی رفتارساز و طراحی کاربر- محور در زمره موضوعاتی هستند که فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ارشد علوم شناختی- شناخت طراحی و خلاقیت می توانند از آموخته های خود در این عرصه ها بهره ببرند.

دکتر"موحدی" همچنین اضافه کرد: ترغیب دانشجویان رشته طراحی به ارائه پایان نامه های خود در حوزه علوم شناختی، حرکتی دیگر برای ترویج و ارتقای علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و تلاش می شود تا فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی در میان دانشجویان افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه هنراسلامی تبریز دراین گفت و گو با قدردانی ازحمایت ها و کمک های ستاد علوم شناختی گفت: فعالیت ها برای ترویج و گسترش علوم شناختی در این دانشگاه مرهون اقدامات این ستاد است و ابراز امیدواری کرد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز با برخورداری هرچه بیشتر از پشتیبانی ستاد گام های موثر و مفید تری برای گسترش علوم شناختی در استان آذربایجان شرقی بردارد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1605&rnd=5590

نظر بازديدکنندگان (7)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما