دوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1399/12/5
تعداد بازديد : 721

انجمن سنگ ایران، به عنوان اصلی ترین نهاد صنفی و تخصصی حوزه سنگ در کشور، با هدف حمایت از ایده های خلاق و نوآورانه معماران، طراحان و هنرمندان کشور عزیزمان ایران که از کشورهای بسیار غنی جهان به لحاظ منابع طبیعی سنگ به شمار می رود و ارزش آفرینی خلاقیت-محور از طریق توسعه و ترویج مقوله طراحی سنگ در بین صنعتگران و فعالان این حوزه، «فستیوال ملی طراحی سنگ ایران» را با موضوع «ساخته های سنگی کوچک مقیاس» و با شعار محوری «ایده، طراحی، اجرا» برگزار می کند.

در این فستیوال، که از بهمن ماه 1399 تا تیرماه 1400 برگزار خواهد شد، معماران، طراحان و هنرمندان خلاق کشور، طرح ها و ایده های خود را در مرحله اول تا تاریخ 20 اسفندماه 1399 به صورت فایل تصویری در قالب اتود دستی یا عکس از مدل یا ماکت یا فایل سه بعدی سازی شده، از طریق وبسایت فستیوال به دبیرخانه آن ارسال نموده و پس از انتخاب آثار برگزیده، در مرحله دوم، ساخت آثار با تامین سنگ های مورد نظر آثار از معادن سنگ کشور از سوی دبیرخانه فستیوال، توسط صاحبان طرح ها آغاز شده و توسط هیئت داوران فستیوال مورد داوری قرار گرفته و در نهایت در تیرماه 1400 علاوه بر انتشار در کتاب فستیوال، در قالب «نمایشگاه فستیوال ملی سنگ ایران» به نمایش عموم گذاشته خواهند شد. همچنین در قالب چند نمایشگاه بین المللی در سال 2021 میلادی، گزیده ای از این آثار در دو کشور ایتالیا و اسپانیا نیز ارائه خواهند شد.

نکته های مهم:
شرکت در مسابقه به صورت فردی یا گروهی امکان پذیر است و هر فرد یا گروه مجاز به ارسال حداکثر سه طرح می باشد.
آثار این فستیوال بر اساس خلاقیت و ایده و نیز مطلوبیت کلی اثر مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

آثار ارائه شده در این فستیوال می توانند شامل هرنوع ساخته سنگی کوچک مقیاس کاربردی یا هنری با دو رویکرد «دیزاین آرت» و «آرت دیزاین» باشند. «دیزاین آرت» به رویکردی در طراحی پدیده ها اشاره دارد که در آن، آثار کاربردی طراحی به سمت آثار هنری متمایل می شوند. در این رویکرد، آثار طراحی شده علاوه بر عملکردی بودن، ماهیت یک اثر هنر معاصر را در فرم یا محتوا به خود می گیرند. در کنار آن، «آرت دیزاین» به رویکردی اشاره دارد، که در آن یک اثر هنری، با تمهیداتی خلاقانه، ماهیتی عملکردی نیز می یابد.

  • امکان استفاده از سایر مواد به شرطی که سنگ، ماده غالب در پیکره طرح ها باشد، مجاز است.
  • مطابق ضوابط فستیوال، منظور از اثرکوچک مقیاس سنگی، اثری است که مجموع طول+عرض+ارتفاع آن بیش از 100 سانتی متر نباشد.
  • مسئولیت مالکیت معنوی ایده ها برعهده ارسال کننده اثر می باشد و در صورت احراز هرگونه نقض قوانین کپی رایت و تکرار مستقیم، عواقب این اقدام بر عهده ارسال کننده اثر بوده و دبیرخانه فستیوال حق هرگونه پیگیری حقوقی در این زمینه را دارا می باشد.
  • انجمن سنگ ایران امکان هرنوع بهره برداری از جمله ارائه و نمایش این آثار در نمایشگاه های داخلی و خارجی و انتشار آن ها در کتاب فستیوال را دارا خواهد بود. همچنین در صورت ایجاد منافع مادی برای این آثار در قالب درخواست خرید آثار در داخل یا خارج از کشور، این موضوع با هماهنگی صاحب اثر و در قالب یک قرارداد پیگیری خواهد شد.
  • گزیده ای از آثار این فستیوال علاوه بر نمایشگاه های داخلی، در نمایشگاه های تخصصی در دو کشور ایتالیا و اسپانیا به نمایش گذاشته خواهند شد و برای آثار ارائه شده در این نمایشگاه ها، گواهی بین المللی شرکت در این نمایشگاه ها به صاحبان آثار ارائه خواهد شد.

ارسال آثار در یک مرحله از طریق پایگاه اینترنتی فستیوال به نشانی https://stoneassociation.ir/stonedesignfestival صورت خواهد گرفت. برای شرکت در مسابقه طرح و ایده مورد نظر باید در نماهای مختلف (حداقل سه نمای اصلی اندازه گذاری شده به همراه دو نمای پرسپکتیوی) درقالب اتود دستی قابل درک یا عکس مدل یا نمونه ساخته شده از طرح و یا تصاویر سه بعدی سازی شده رایانه ای با ابعاد و تناسب دقیق در یک صفحه افقی به ابعاد 50 در 70 سانتی متر با فرمت jpg و با کیفیت 300dpi و حداکثر با حجم 5 مگابایت صفحه بندی شده و به همراه عنوان و توضیح مختصر اثر در حداکثر 100 کلمه فارسی، در پایگاه اینترنتی فستیوال بارگذاری شوند.

هرگونه درج نام از صاحب یا صاحبان طرح یا تیم طراحی در صفحه ارسالی، باعث حذف آن از چرخه داوری خواهد شد.

در داوری آثار علاوه بر فایل تصویری ارسالی، عنوان اثر و توضیح مختصر طرح نیز به دقت توسط داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فستیوال ملی طراحی سنگ

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=2738&rnd=8573

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما