دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
تاریخ: 1400/9/9
تعداد بازديد : 817

فرایندهای طراحی

با همکاری انجمن های علمی طراحی صنعتی دانشگاه سمنان، هنر اصفهان، هنر تهران، دانش پژوهان پیشرو اصفهان، الزهرا و بوعلی همدان سومین جلسه از کاربرد کتب در طراحی صنعتی (چگونگی کاربرد کتب طراحی صنعتی در پروژه های دانشگاهی و شغلی) روز شنبه 13 آذر ماه ساعت 18 برگزار می شود.

در این جلسات از مترجمین کتاب ها و اساتید دعوت می شود تا پیرامون مباحث کتاب با دانشجویان وارد تعامل شوند و نقطه نظرات متفاوتی از کتاب را ارائه نمایند.

معمولا سعی می شود در این جلسات از حضور دو سخنران بهره ببریم. اولویت بررسی کتب با کتاب های ترجمه شده ی موجود در بازار است که مطابق با سیستم آموزشی دانشگاهی می باشند. حضور در این جلسه برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

توضیحات دکتر علیرضا اژدری یکی از مترجمین   کتاب فرایندهای طراحی در مورد اینکه چرا این کتاب را برای ترجمه انتخاب کرده اند:

فرض بر این است که تکنولوژی سه فرهنگ برخورد دارد : مهندسی ، معماری و دیزاین. از این زاویه، طراحی به‌عنوان یک فرهنگ برخورد مستقل با فناوری به رسمیت شناخته میشود‌. این کتاب دو مساله را تحت بررسی دارد:

دانش فنی مهندسی عملا در کشور نهادینه شده است (ایران رتبه سوم جهان را از نظر تعداد مهندسین داراست که ولو از نظر عددی هم که شده قابل تامل است)، دانش فنی معماری تا حدی وارد شده است و اما دانش فنی طراحی هنوز آنطور که باید و شاید در ایران نهادینه نشده و شکل نگرفته است. باور مترجمان بر این است که این کتاب گامی در مسیر ورود دانش فنی طراحی به کشور است.

منابعی در مورد تفکر طراحی و اینکه طراحان چگونه می‌اندیشند به فارسی ترجمه شده است ولی نکته مهم لزوم انجام مطالعات تطبیقی بین برخورد سه فرهنگ (نامبرده) با فناوری است . بدون انجام آن مطالعات معماران، طراحان و مهندسین همدیگر را درک نکرده و یا دچار بدفهمی می‌شوند.

ارزش این کتاب به سبب شکل دادن به نوعی فرایند تطبیقی بین معماران و طراحان است تا به واسطه آن، هر دو شیوه بهتر شناخته شده و قابل تشخیص‌تر باشد.

در یک جمع‌بندی این کتاب دو کار می‌کند:

  • به انتقال دانش فنی طراحی کمک می‌کند.
  • به‌ واسطه مطالعه تطبیقی منطقی امکان درک معماری و طراحی از یکدیگر را فراهم می‌سازد.

مطالعه این کتاب به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • مهندسینی که می‌خواهند طراحی و معماری را بفهمند.
  • طراحان و معمارانی که نمی‌خواهند از مهندسی جدا شوند.
  • کلیه کسانی که واژه دیزاین برایشان دغدغه و مساله است.
  • فرهیختگانی که رشد ضریب خلاقیت در کنار ضریب هوشی برایشان مهم است.

•برای ورود به جلسات از لینک زیر استفاده نمایید:

https://vc18.semnan.ac.ir/glsh-hfth-ktab-angmn-aalmy-trahy-snaa-4522-4001-1667452201?session=breezf3wxdbzaf56w8uts

• رمز جلسه:anjoman1400

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به گروه زیر بپیوندید:

https://chat.whatsapp.com/GM0COdlEiHG06nqAgJjk9s

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=2757&rnd=5117

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما