فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: اردشیر حکیمی
تاریخ: 1387/2/14
تعداد بازديد : 5394

آنچه که از محتوای دروس و شیوه آموزش طراحی صنعتی در دانشگاه های داخل برمی آید آن است که طراح صنعتی، باید فردی باشد همه فن حریف، با قابلیت ها و توانایی های بی شمار باشد، به گونه ای که بتواند به تنهایی، و در زمانی اندک و با حداقل امکانات، به صورتی اعجاب آور و در قالب حرکتی خلق الساعه، نسبت به بروز کلیه رفتارهایی که منجر به تولید یک محصول مستقل می گردند، اقدام مقتضی را مبذول نموده و چنان حرکتی متحورانه و بی عیب و نقص از خود به یادگار گذارد که درهیچ زمان و مکانی، و توسط هیچ متخصصی، کوچک ترین ایرادی بر آن وارد نباشد!

هرچند آگاهی از جوانب مختلف تولید و شیوه های اجرایی برای یک طراح، امری است اجتناب ناپذیر است که علی القاعده باید از طریق اساتید، آموزش داده شود، لیکن پرداختن به برخی مسائل جزئی در این عرصه، دانشجو را از پرداختن به اصل قضیه، که همان آموختن دیزاین (طراحی خلاقانه) است، باز می دارد.

در این قسمت، ضمن بیان مراحل مختلف یک پروسه ساده طراحی محصول، به بیان نقش افراد دیگری که علاوه بر طراح، باید در این امر به وی یاری رسانند بیان می شود. از آنجا که یکی از شیوه های موثر درمدیریت طراحی، علی الخصوص در بخش R&D، شیوه مدیریت ارگانیک می باشد، بنابراین علیرغم شیوه مدیریت طراحی مکانیکی بروکراتیک، دیگر نمی توان پروسه تولید را به صورت هرمی تصور نمود که جایگاه طراح در این هرم، در راس آن و یا در قسمتی دیگر از آن باشد.

مرحلهنوع فعالیتمجری
فاز 0گردآوری اطلاعات کتابخانه ای محقق
فاز 1مصاحبه، نظرسنجی، آمارگیری متخصص آمار
فاز 2تحلیل اطلاعات آماری و ترسیم نمودار متخصص آمار
فاز 3تحلیل کلی اطلاعات و تهیه چک لیستمهندس صنایع و متخصص فروش
فاز 4اخذ تصمیم نهایی جهت سرمایه گذاری و آغاز بخش اجرایی مدیرعامل یا هیئت مدیره
فاز 5ایده پردازی خلاقه (گفتاری، نوشتاری، دو بعدی، سه بعدی، انیمیشن و غیره)طراح صنعتی
فاز 6راندو  تصویرساز صنعتی
فاز 7ماکتماکت ساز صنعتی
فاز 8ارزیابی و انتخاب طرح نهایی جهت توسعه مهندس صنایع و متخصص فروش
فاز 9توسعه اجرایی و فنی طرحمهندس فنی (ساخت و تولید، الکترونیک، و غیره)
فاز 10نقشه کشی صنعتی نقشه کش صنعتی
فاز 11قالب سازی و پیش تولید وتولید مهندس ساخت و تولید
فاز 12فروشمتخصص فروش

همان طور که مشاهده می کنید، طراح صنعتی فقط در فاز پنجم به صورت مستقیم ایفای نقش می کند و به غیر از فاز پنجم، در سایر مراحل نقش می تواند به دلیل شناخت کلی از این مراحل، نقش مشاور را ایفا نماید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=281&rnd=6329

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما