دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1387/4/18
تعداد بازديد : 11238

سید جواد غفاریان، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی (دانشگاه تهران) حائز رتبه اول طراحی در مسابقه طراحی خودروی CarDesignNews.com شد.

این مسابقه در دو بخش طراحان حرفه ای (آزاد) و طراحان دانشجو از ماه ژانویه 2008 با حمایت کمپانی Autodesk در جریان بود که در تاریخ 25 ژوئن 2008، طرح های برگزیده این مسابقه از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

سه چرخه جادوئی (Magic Tricycle) ایده جدیدی از سید جواد غفاریان است که می تواند در جاده ها و خیابان های معمولی به عنوان یک خودروی سه چرخه مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت لزوم در محل های پر ترافیک تر، با چرخش حول یک محور طولی، تبدیل به یک خودروی دوچرخ (موتور سیکلت) شود. صندلی سرنشین این وسیله نیز به همراه چرخش بدنه دوران می کند تا وضعیت سرنشین را در حالت عمودی حفظ کند.

سید جواد غفاریان در توضیح این طرح می گوید: "یکی از مهم ترین بخش های این طراحی، در نظر گرفتن زیبایی، جذابیت و تناسب در هر دو وضعیت این خودرو است."

عدم رعایت تقارن علیرغم رعایت تناسبات در حالت خوابیده نیز، ویژگی منحصر به فرد این طرح است که شجاعت طراح را در شکستن محدودیت های رایج در طراحی خودرو نشان می دهد.

به گفته برگزار کنندگان این مسابقه، از ابتدای شروع داوری، به وضوح مشخص بود که این طرح، مورد پسند تیم داوران قرار گرفته است.

سید جواد غفاریان پیش از این در المپیاد دانشجویی طراحی صنعتی سال 87 نیز رتبه اول را کسب کرده بود. سایت طراحی صنعتی ایرانی به نمایندگی از تمام علاقه مندان به طراحی و طراحان ایرانی، کسب این موفقیت و افتخار را به سید جواد غفاریان تبریک می گوید.

Magic tricycle

Magic tricycle

برای مشاهده سایر طرح ها، به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://www.cardesignnews.com/site/contests/gallery

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=316&rnd=5642

نظر بازديدکنندگان (20)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما