بسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: مرجان بنانی راد
دسته بندی: مقالات طراحیشخصیت ها
تاریخ: 1387/9/25
تعداد بازديد : 3666

تام دیکسون

Tom Dixon در سال 1959 در شهر sfax در تونس، از پدری انگلیسی و مادری فرانسوی به دنیا آمد. دوران کودکیش را در انگلستان سپری کرد و در آنجا به تحصیل پرداخت. Dixon به مدت شش ماه به تحصیل در مدرسه هنر پرداخت، زیرا تصادف او با موتور سیکلت او را از رسیدن به بسیاری از اهداف هنرمندانه اش باز داشت و او را وادار کرد به مدت سه ماه در بیمارستان بماند.

 

با بیرون آمدن از مدرسه هنر، او دو سال به کار با گروه های موسیقی و به عنوان هدایت کننده گروه ارکسر به کار پرداخت تا اینکه تصادف دیگری که با موتور داشت او را از اجرای موسیقی باز داشت! همین امر باعث شد تا روزها وقت خود را صرف تجربه کردن مواد مختلف برای کار کند. از آنجایی که تعمیر دوچرخه احتیاج به مهارت جوشکاری داشت، او با کمک یک دوست توانست به این مهارت دست پیدا کند. او یک طراح خود ساخته است. کسی که شایستگی خود را در تعمیر مواد پلاستیکی سپر ماشین نشان داد.

 
 

Dixon با استفاده از مهارت جوشکاری به راهکارهایی برای استفاده از مواد تکه پاره شده دوچرخه، برای دکوراسیون داخلی رسید. او بلافاصله توانست در کارگاه خودش مشغول به کار شود. اولین کار رسمی او به عنوان طراح فنی و طراح داخلی در مدرسه Chelsea، در سن 18 سالگی به انجام رسید.

 

هرچه بیشتر با مواد آشنا می شد، به فرم های قابل سا خت بیشتری می رسید که احتیاج به داشتن مهارت خاصی برای طراحی نداشت. از جمله موادی که در آن زمان مورد توجه Dixon قرار می گرفت، می توان نرده ها و میله های تقویت شده بتنی را نام برد.

 

Dixon بیشتر خود را درگیر مرحله فکری تولید می کرد و تولید برایش سرگرمی بود. از آنجایی که برای دولت کار نمی کرد، هیچ اجباری در انجام کار نداشت. همین امر باعث شد تا او بتواند روش های مختلف ترکیب مواد، از جمله ترکیب نوعی استیل با نوعی دیگر را تجربه کند. ترکیب این گونه مواد نیازی به مهارت نداشت.
 
به طور ناگهانی Dixon خود را هیپنوتیزم شده توسط جوشکاری یافت! بی صبری او در تجربه کردن مواد مختلف به او این فرصت را داد تا بتواند اشیایی را بسازد، خراب کند، تنظیم کند و دوباره بازسازی نماید. ساخت صندلی S، او را یک قدم فراتر از تولیدات شخصیش برد و jack light تلاش او را برای تولید انبوه به اثبات رسانید. او می خواست به طراحی اشیایی بپردازد که تا کنون تلاشی برای طراحی آنها صورت نگرفته بود؛ مثل کتاب ها، ساختمان ها، موتور سیکلت ها، دستگاه های تصفیه آب و...
 
امروزه او به عنوان یک طراح کار می کند، اما آنچه او را واقعا به خودش علاقه مند می سازد، اختراع است.

منبع: http://www.govashir.com/greatdesigners

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=420&rnd=486

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما