بسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: فرامرز نحوی
تاریخ: 1388/3/5
تعداد بازديد : 4116

LifeSaverاین بطری ها که توسط دانشمندان انگلیسی ابداع شده اند، با استفاده از پیشرفته ترین فناوری تصفیه با نام اولترافیلتراسیون به تصفیه هر نوع آب پرداخته و با از بین بردن تمام میکروب ها، انگل ها، ویروس ها و مواد مضر، آبی سالم، استریل و عاری از هر گونه آلودگی در اختیار قرار می دهند.

بطری های LifeSaver به دلیل فناوری بالای به کار رفته در آنها ابتدا تنها برای موارد خاصی همچون نیروهای مسلح به کار گرفته می شدند، اما با نمایان شدن مزایا و موارد استفاده گوناگون، برای مصارف عمومی و عادی نیز طراحی و ساخته شدند.
 
در ساخت این بطری از فناوری خاصی با نام ChillWick استفاده شده که با روشی منحصر به فرد دمای آب تصفیه شده را کاهش داده و آن را خنک می کند. تمام عملیات خنک سازی و تصفیه کردن آب، درون بطری انجام می شود و در نهایت شما آبی گوارا می نوشید. این سامانه فعلا تنها در مدل های مخصوص بطری LifeSaver برای کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقایسه قیمت:
بدن هر انسان به طور متوسط در طول روز به 2 لیتر آب نیاز دارد. عمر فیلترهای تصفیه آب بطری های LifeSaver در دو مدل مختلف، 4000 و 6000 لیتر است. حال اگر فرض کنید یک فرد تمام آب روزانه مورد نیاز خود را از طریق این بطری ها و پس از تصفیه کردن بیاشامد، حداقل 6 سال طول می کشد تا عمر فیلتر به پایان رسیده و نیاز به تعویض آن باشد. این در حالیست که بطری های مذکور بیشتر برای موارد خاص و زمانی که به آب سالم دسترسی نداریم، مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب باید عمر آنها را در حالت عادی تا 20 سال دانست!

Life Saverاگر قیمت یک دستگاه بطری LifeSaver با عمر 4000 لیتر را با همین مقدار آب معدنی مقایسه کنیم، آنگاه میزان صرفه جویی اقتصادی انجام شده توسط این بطری ها را بیشتر درک می نمائیم.
 
سختی گیر یا تصفیه کننده؟
مدتی است که از ورود دستگاه های سختی گیر آب به ایران می گذرد و فروشندگان آنها را با نام تصفیه کننده آب به فروش می رسانند، در حالی که این دستگاه ها، نمی توانند تأثیر خاصی بر از بین بردن میکروب ها، ویروس ها و آلودگی ها داشته باشند، اما بطری های LifeSaver می توانند خیال شما را از بابت هر گونه ماده مضر و یا موجود زنده خطرناک در آبی که می نوشید راحت کنند. بزرگ ترین ویروس های شناخته شده حداقل 25 نانومتر قطر دارند در حالی که فیلترهای دقیق و پیشرفته LifeSaver به هیچ ذره ای با طول بیشتر از 15 نانومتر اجازه عبور نمی دهند.

بطری های Lifesaver و مزدا کیورا:
شرکت سازنده بطری های Lifesaver با همکاری شرکت مزدای ژاپن اقدام به استفاده از این بطری ها در مدل مفهومی kyora کرده است.در این خودرو آب باران که بر روی سقف باریده می شود با مجراهای در نظر گرفته شده به درون بطری انتقال می یابد.
درون بطری نیز آ
ب بعد از عبور از فیلترهای پیشرفته به طور کامل تصفیه شده و در اختیار راننده وسرنشینان خودرو قرار می گیرد. قطر فیلترهای این بطری تنها 15 نانومتر است. در حالی که قطر کوچک ترین ویروس ها در حد 50 نانومتر می باشد و به این ترتیب بطری های Lifesaver آب را از وجود هر گونه میکروب، باکتری و ویروس پاک می کنند.

سرنشینان خودرو می توانند به هنگام خروج از ماشین، بطری های Life saver را نیز با خود برده وبه کمک آن آب مورد نیاز خود را از طریق منابع آب طبیعی همچون رودخانه ها، برکه ها، مرداب ها و... که به سالم بودن آنها اطمینان ندارند، ابتدا تصفیه وسپس مصرف کنند.

بطری Life saver lifesaver Bottle

مخترع این بطری ها Michael pritchard می گوید:من از این که با مزدا در چنین پروژه جالبی همکاری می کنم خرسند هستم و امیدوارم با استفاده از این بطری ها علاوه بر نجات جان انسانهایی که به آب سالم وپاک دسترسی ندارند، از ورود میلیون ها بطری پلاستیکی آب های معدنی به محیط زیست جلوگیری کنم. مزدا نیز با طراحی خودروی مفهومی Kyora اهمیت خود را به موضوع حفظ محیط زیست نشان داده است.

بطری های مذکور با فناوری پیشرفته خود هم اکنون به یکی از پرکاربردترین محصولات برای گروه های امداد و نجات، کوهنوردان، طبیعت گردان، مشاغل دور از شهر همچون جنگل بانان، محیط بانان، رانندگان خودروهای ترانزیت، تیم های نقشه برداری و حتی مردم عادی تبدیل شده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.lifesaversystems.com مراجعه کنید.
برای مشاهده فیلم کوتاه در باره این محصول اینجا کلیک کنید.

منابع: هفته نامه دنیای خودرو و http://www.tapcoglobal.com/static.php?op=viewpage&pid=9

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=521&rnd=2747

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما