دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینوفیلانو
ارسال کننده: صدیقه روستا
تاریخ: 1388/4/3
تعداد بازديد : 22980

تزئین با تابلودیوارهای یک خانه بدون تابلوها، عکس ها، آینه و اشیای تزئینی آویز خالی و نا تمام هستند. آنچه بر روی دیوارهای یک خانه می بینید نشان دهنده ذوق و سلیقه صاحبان آن است. معماری خانه شاید چندان مطابق با سلیقه صاحبش نباشد. زیرا گاه افراد ناگزیر از انتخاب آن هستند. اما آنچه روی دیوارها نصب شده و زینت بخش آنها است، اغلب از ذوق و سلیقه صاحب خانه حکایت دارد. دیوارهای یک خانه مانند بوم سفیدی هستند برای ابراز ذوق صاحب خانه تا با هنر و سلیقه خود آنها را بیاراید.

همیشه به خاطر داشته باشید در آراستن دیوارها نیز باید تناسب و تعادل را در نظر گرفت. ترکیب های متقارن همواره چشم نواز هستند. چه در چیدمان لوازم منزل و چه در نصب تابلو و قاب های گوناگون بر دیوار. با این حال یک آرایش نامتقارن نیز می تواند بسیار جذاب باشد.

ترکیب های گوناگون چیدمان نامتقارن را در دکوراسیون منزل و همچنین نصب تزئینات آویز بر روی دیوارها تجربه کنید تا به بهترین تعادل در میان آنها و ترکیب و آرایشی که با سلیقه و روحیات شما سازگار است برسید. اگر تعدادی قاب دارید که مایلید در یک اتاق نصب کنید، بهترین روش، جمع کردن آنها در کنار هم و تشکیل یک مجمع از قاب ها است. به این ترتیب نتیجه بسیار بهتر از پخش کردن آنها به صورت پراکنده در قسمت های مختلف از دیوارهای اتاق است. ساده ترین حالت برای یک مجموعه از قاب ها زمانی است که آنها وجه مشترکی با هم داشته باشند مثل وقتی که شما تصاویر گوناگونی را در قاب های یک شکل و یک اندازه دارید. با توجه به فرم فضای موردنظرتان ممکن است آنها را به صورت یک ردیف افقی یا عمودی نصب کنید. لزوم دقت به فرم اتاق به این دلیل است که چنانچه قاب ها را در یک ردیف افقی نصب کنید دیوار پهن تر و چنانچه در یک ردیف عمودی نصب کنید دیوار مرتفع تر به نظر خواهد رسید.

بنا به سلیقه شما ممکن است این قاب ها را به صورت مجموعه ای از ردیف های افقی یا عمودی موازی با یکدیگر بچینید که در این صورت هم باید در انتخاب عمودی یا افقی بودن مجموعه دقت کنید. به عنوان مثال یک مجموعه شش تایی از قاب های یک شکل را ممکن است در سه ردیف دوتایی یا دو ردیف سه تایی نصب کرد. چنین ترکیب های متقارنی را می توان با قاب های غیرهمسان که هم اندازه نیستند نیز پدید آورد: یک قاب بزرگ تر در مرکز و قاب های کوچک تر در اطراف آن چیدمانی غیرمتقارن برای قاب ها می تواند مثلا به صورت فرم L یا صلیبی شکل باشد که برای چشم غیرقابل پیش بینی تر و در نتیجه جالب تر و زیباتر از چیدمان های متقارن خواهد بود.

قاب ها را به صورتی بچینید که مطابق با زوایا و شکست های فرم موردنظر شما باشند. به جای قرار دادن بزرگ ترین قابتان که در چیدمان قاب ها بر بقیه چیره و غالب است خوب فکر کنید. اگرچه ممکن است قرار دادن بزرگ ترین قاب در مرکز و سپس چیدن سایر قاب ها در اطراف و متناسب با آن بدیهی به نظر برسد. اما بد نیست ترکیبات دیگری را نیز آزمایش کنید. مثلا ممکن است قاب بزرگ تر را در نقطه ای قرار دهید که با مرکز چیدمان مجموعه قاب ها فاصله اندکی داشته باشد و به یک سو متمایل تر باشد.

تزئینات آویز که برای دیوارها در نظر می گیرید الزاما نباید تابلوی نقاشی یا طراحی و یا پوستر های تهیه شده از آنها باشند؛ بلکه ممکن است از یک مجموعه کارت پستال یا یک قطعه پارچه نفیس یا گل دوزی های دستی و خلاصه هر آنچه مورد پسند شما است و می تواند در یک قاب قرار گیرد استفاده کنید. همچنین ظروف زیبایی مثل بشقاب های طرح دار قدیمی می توانند زینتی زیبا برای دیوارها باشند.

تابلو تابلو

اگر قصد دارید مجموعه متنوعی از عکس ها، نقاشی ها و همچنین مثلا بشقاب ها را در یک دیوار در کنار هم نصب کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید که فرم نهایی این مجموعه به چه شکلی باشد: به عنوان مثال فرم کلی آن سه گوش، چهارگوش یا گرد باشد. اگر مایلید سوراخ های اضافی روی دیوار شما ایجاد نشود بهتر است قاب ها را روی کاغذ بزرگی بگذارید و الگویی از فرم هر یک از قاب ها در اندازه طبیعی تهیه کنید. این الگوها را بریده و با یک قطعه چسب نواری که در زیر آنها چسبانده اید با ترتیب دلخواهتان روی دیوار بچسبانید و آنقدر تغییر دهید تا به بهترین ترکیب و آرایش برسید. سپس جای هر یک از الگوها، قاب اصلی را نصب کنید. همچنین می توانید قاب ها را روی زمین به نحو دلخواه بچینید و از بالا به آنها نگاه کنید و تا زمانی که از آرایش آنها راضی شوید آنها را جابه جا کنید. سپس مطابق ترتیب نهایی بر روی دیوار نصب کنید.

بهترین جا برای نصب تابلوهای بزرگ تک، بالای یک کاناپه یا مبل شاخص که به لحاظ فرم یا اندازه از سایر مبل ها متمایز باشد، بالای شومینه و یا بالای یک بوفه است.

قاب ها را در حدود ارتفاع هم تراز با چشم بیننده نصب کنید، نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین تر. هنگام نصب تابلوهای متفاوت به صورت یک مجموعه تعادل فرم کلی مجموعه را در نظر بگیرید: به عنوان مثال اگر می خواهید یک تابلوی بزرگ را در یک سو نصب کنید دو تابلوی کوچک تر در سوی دیگر نصب نمایید. دقت کنید فاصله میان تابلوها در یک مجموعه تقریبا یکسان و حدود نصف پهنای کوچک ترین قاب باشد.

برای هماهنگ کردن چند قاب در اشکال و اندازه های مختلف ممکن است همه آنها را با رنگ واحدی رنگ بزنید و به این ترتیب با هزینه ای اندک تعدادی قاب را هماهنگ کنید.

آویزان کردن تابلوهای هنری در منزل، خود نوعی هنر محسوب می شود. البته هیچ قاعده و قانون طبیعی برای آویزان کردن تابلوها به دیوار وجود ندارد که به انسان آموزش داده شود، اما راهنمایی ها و بحث های دکوراتورها که بر اساس تجربه آنها به دست آمده است، به شما کمک می کند تا هنر مورد علاقه تان و سبک زندگی شخصی تان را به دیگران نشان دهید.

نکاتی درباره آویختن تابلو:

- آویزان کردن تابلوهای هم اندازه، حالت عمودی بودن اتاق را برجسته می کند، همچنین یک طرح نرده مانند را به وجود می آورد.
- نصب تابلو در ارتفاع بالا اشتباه است؛ تابلوها را طوری نصب کنید که هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده به خوبی قابل مشاهده باشند.
- برای دیوارهای بزرگ خالی، گروهی از چندین قطعه کوچک، چشمگیرتر از یک تابلوی بزرگ خواهد بود.
- کارهای دستی و هنرهای خانگی یکی از سبک های جدید در قاب سازی است که به ما کمک می کند تابلوهایی مطابق با سلیقه خودمان تهیه کنیم.
- تزئین دیوار فضاهای غیرمعمول مثل زیر راه پله، اطراف در ورودی یا فضاهای باریک دیوارها، می تواند تأثیر مطلوبی بر بیننده باقی بگذارد.
- شما می توانید حتی وسایلی را که در زیرزمین خانه تان یا سمساری ها پیدا می کنید، با لوازم موروثی ترکیب کرده و آنها را به نحوی که بیشتر می پسندید به دیوارها یا بر روی درها آویزان کنید. به خاطر داشته باشید مادامی که وسایل مورد علاقه خود را بر روی دیوار آویزان کرده اید، نباید زیاد نگران قواعد باشید زیرا آرامشی که به شما می دهد در جای خود فوق العاده است.
- جذاب ترین نظم و ترتیب، همانی است که شاید اصلاً انتظارش را نداشته اید؛ بنابراین، سعی کنید همواره خلاق باشیداز این که تمام فضای خانه پر از وسایل تزئینی شود، یا تابلوهای متفاوتی از دیوارها آویزان کنید نگران نباشید. فقط از قاب های مشابه استفاده کنید تا هماهنگی را حفظ کرده باشید. در این نوع هماهنگی، منظره هایی خلق می شود که کاملا انتخابی است، ولی در کل، یک وحدت میان آنها به چشم می خورد. این نوع از آویزان کردن های تصادفی تابلو روی دیوارهای سالن یا دیوارهای بزرگ کارآیی خواهد داشت.

ستون تابلوها:
گاهی اوقات در منزل تان بین دو پنجره بلند فضای باریک عمودی وجود دارد و به خاطر فضای باریکی که ایجاد شده هیچ استفاده ای از آن نمی توان کرد. ولی می توان با قرار دادن چندین تابلو زیر هم به صورت عمودی، زیرکانه از این فضا استفاده کرده و نمای زیبایی به خانه تان بدهید.

منابع:
http://www.manzelmag.com/main/no11/home-design/200-hang-picture-without-rule-.html
http://www.aftab.ir/lifestyle/view.php?id=16664

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=531&rnd=1715

نظر بازديدکنندگان (7)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما