دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: مانلی سرمدی
تاریخ: 1388/7/2
تعداد بازديد : 5801

ونتوری Astrolab:
ونتوری یک اتومبیل خورشیدی مفهومی است. بدنه این اتومبیل از 2/3 متر مربع پنل خورشیدی با راندمان مفید 21 درصد تشکیل شده است. این صفحه خورشیدی با لایه نازکی پوشیده شده که با کمک فناوری نانو تولید شده و افزایش راندمان صفحه های خوزشیدی را ممکن می سازد.

Astrolab اولین اتومبیل خورشیدی اسپرت است که در مقیاس انبوه تولید می شود. برای ذخیره انرژی در این اتومبیل نیازی نیست که آن را ساعت ها در زیر نور خورشید نگه دارید بلکه می توانید باطری های پشرفته آن را با برق خانه شارژ کنید. بدین شکل Astrolab را باید اولین اتومبیل هیبریدی - خورشیدی دانست. باطری های پیشرفته ونتوری با کد NIV-7 از نوع نیکل هیدراد منیزیم با آب خنک می شوند و با یک بار شارژ شدن شعاع 110
کیلومتر را با حداکثر سرعت 120 کیاومتر بر ساعت فراهم می کند.

خودروی خورشیدی خودروی خورشیدی

برای جلوگیری از اتلاف انرژی، مهندسان ونتوری یک شاسی سبک وزن از جنس فیبرکربن طراحی کرداند. این شاسی یک تکه بسیار مقاوم است و در هنگام تصادف از جان سرنشینان بخوبی محافظت خواهد کرد. طراحی این شاسی توسط Sacha Lakic انجام شده و آیرودینامیک آن در بهترین حد ممکن نگه داشته شده است.
وزن کلی ونتوری 280 کیلوگرم و بهای آن 92 هزار یورو است. این اتومبیل تنها به صورت سفارشی ساخته می شود.

ونتوری Electric Concept:
خودروی خورشیدیElectric چیزی فراتر از یک اتومبیل مفهومی است. شاید درست این باشد که آن را مجموعه ای از منابع تجدید ناپذیر انرژی بنامیم. Electric هیچ علاقه ای به طلای سیاه یا به زبان خودمان نفت ندارد. سقف آن از سلول های خورشیدی پوشیده شده است. با این حساب وقتی پشت چراغ قرمز یا در ترافیک گیر افتاده اید وقت خود را با شارژ کردن باطری ها سپری خواهید کرد.

اتومبیل های معمولی 90 در صد از اوقات بی مصرف هستند یعنی در گوشه ای پارک شده اند ولی Electric از این فرصت نیز استفاده کرده و با کمک نور محیط باطری های خود را شارژ می کند. این انرژی هنگام حرکت مصرف می شود. باطری های Electric همانند باطری های Astrolab از نوع نیکل هیدراد منیزیم هستند و آنقدر انرژی در خود ذخیره می کنند تا طی مسافت 50 کیلومتر با میانگین سرعت 50 کیلومتر در ساعت ممکن باشد. این عملکرد برای طی مسیر های درون شهری کاملا مناسب و کافی است.

با استفاده از برق خانه (16 آمپر) می توان باطری ها را در مدت 5 ساعت شارژ کرد. و اما راهکار جدید ونتوری برای استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده از توربین های بادی است که می توان آنها را بر روی سقف درون سپر های جلو یا زیر اتومبیل جاسازی کرد. وقتی اتومبیل رو به جلو حرکت می کند با مقاومت هوا مواجه می شود. این مقاومت یا به عبارتی برخورد توده هوا با توربین ها باعث چرخش آنها و تولید برق می شود. Electric چه در زمان توقف و چه در زمان حرکت انرزی مورد نیاز خود را تولید و در باطری ها ذخیره می کند. این اتومبیل توسط آقای Sacha Lakic طراحی شده است.تقریبا 350 کیلوگرم وزن دارد و توان گشتاور موتور آن معادل 21 اسب بخار و 50 نیوتن است.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=557&rnd=1641

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما