دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1386/3/6
تعداد بازديد : 8707

شرکت آلسی توسط جوانی آلسی Giovanni Alessi در سال 1921 در امنا دهکده ای در کنار دریاچه ارتا Orta در دامنه کوه آلپ نووا را (novara) تأسیس شد جووانی در تراشکاری با ماشین تراش مهارت داشت و آخرین بازمانده از نسل پیشه وران قدیمی دره valle strona بود.

در دهه های 20 و 30 آلسی در اتاق کارش به ساخت مبلمان و لوازم خانگی مسی و نیلکی می پرداخت بسیاری از اشیایی که در اولین دوره کاری آلسی ساخته شد مانند چای خوری سفید نیلکی (tea and coffee service) (1921) (Flask holder) از جنس نیکل روکش شده با برنج (1926) و ظرف پنیر Cheese tray از نیکل سفید و لیوان شیر (1930) دیگر به صورت بخشی از حافظه جمعی نسلهای مختلف ایتالیا درآمده اند. طراحی به معنی امروزی خود ابتدا در اواخر 1930 به وسیله پسر ارشد جووانی، کارلو Carlo مطرح گردید. کارلو طراحی صنعتی را در نووارا آموخته بود. او طراح بیشتر آثاری بود که در کاتالوگ کارهای السی از دهه های 30 تا 45 دیده می شود. در دهه 50 او رئیس اجرائی شرکت شد و به کمک برادرش اتوره Ettore از طراحان بزرگی چون کارلوماتزری (Carlo Mazzeri)، آنسلمو ویتال Anselmo vitale (طراح پروژه های موفقی که هنوز هم در کاتالوگ های آلسی دیده می شود دعوت به همکاری نمود.

امروزه یکی از ویژگیهای بارز آلسی توانایی وفق دادن نیازهای عمدتاً صنعتی مربوط به تولیدات با نیازهای روانی و صنعتی است. در واقع این شرکت بیشتر مایل است خود را یک کارگاه تحقیقاتی در زمینه هنرهای کاربردی بداند تا صنعتی صرف. این ایده همواره الهام بخش آلسی در انجام آزمایشات و تجربیات جدید بوده است و در سالهای اخیر او را به استفاده از مواد تکنولوژی های ساخت جدید مانند چوب و سرامیک، پلاستیک، شیشه و کریستال، الکتریسیته و الکترونیک سوق داده است.

Alessi یک شرکت پیشرو در زمینه دیزاین است.شرکتی خانوادگی که امروزه توسط آلبرتوآلسی کوچک (پسر برادر آلبرتو آلسی بزرگ، موسس شرکت) رهبری می شود.

آلبرتو آلسی

شرکت Alessi قطعاً مهم ترین تولید کننده و طراح لوازم آشپزخانه و وسائل مورد استفاده در سرویس های غذاخوری در اروپاست. امروزه شرکت در حدود 2000 کالای مختلف در لیست کاری خود دارد که بعضی از آنها حتی جزء مثالهای کلاسیک قرن بیستم در زمینه طراحی شناخته می شوند. هدف عمده این شرکت ساخت مصنوعاتی است که در عین عملکردی بودن بتواند نیازهای زیبایی شناسانه مشتریان را نیز برآورده کند.

Alessi از سال 1979 شروع به تولید لوازم آشپزخانه کرد و این محصولات بعدها یکی از اصلی ترین و مهم ترین زمینه های کاری آلسی شد.

کتری سوت زن ریچارد ساپر یکی از اولین و بزرگ ترین موفقیتهای آلسی بود. در حالی که این طرح دومین مورد کاری ساپر بود. این کتری به طرز عجیبی با موفقیت روبرو شد و به عنوان سمبلی برای مصرف کنندگان دهه 80 تبدیل شد.

در ادامه محصولاتی از شرکت آلسی با شرح مختصری معرفی می شود.

کتری Melodic ریچارد ساپر (Richard Sapper)
حجم این کتری 2 لیتر است. اصول ارگونومی کاملا در آن رعایت شده به طوری که پر کردن آن از آب به راحتی صورت می گیرد. صدای صوت آن هم ملایم و گوش نواز است. گفته می شود ریچارد ساپر این کتری را با الهام از قایقها و کشتی های بخار رودخانه راین طراحی کرده است.


کتری 9093 مایکل گریوزکتری برقی 9093 مایکل گریوز (Michael Graves)


این کتری برقی بدون سیم مدل 9093 همراه با سوت آواز پرنده، روی یک پایه از جنس رزین ترموپلاست تقویت شده، قرار گرفته است. جنس کتری از Stainless Steel بوده که روی پایه قرار می گیرد. مشخصات: قطع اتوماتیک جریان برق، هنگام پایین بودن سطح آب. پرنده روی لوله کتری تزیینی است. چون بدون آن کتری افسانه ای آلسی نمی شود! هنگامی که آب به دمای جوش می رسد کتری خاموش می شود.




Bunny و Carrot
Bunny (خرگوش) به عنوان جای خلال دندان و Carrot (هویج) به عنوان جای دستمال کاغذی طراحی شده است.

خرگوش و هویج آلسیخلال دندان آلسیدستمال آلسی

برس توالت شور Merdolino استفانو جیووانونی (Stefano Giovannoni)
"Merdolino" یک واژه فرانسوی است به معنی از بین بردن آلودگی ها و به نوعی معادلی است برای یک شی بدبخت !

برس توالت شور Merdolino استفانو جیووانونی (Stefano Giovannoni)


وقتی شرکت آلسی برای اولین بار از استفانو جیووانونی دعوت به همکاری کرد آنها از او محصولی به روز و طنز گونه خواستند که نتیجه آن این فرم از برس توالت شور است که در نگاه اول به گلدان می ماند!


ظرف مایع دستشویی Mr. Cold ماسیمو جیاکون (Massimo Giacon)

Mr Cold ظرف مایع دستشویی


این محصول یک طرح نو، خلاقانه و مردم پسند است. ظاهر محصول بر اساس اردکی سرما خورده شکل گرفته بدین ترتیب که با فشار دادن سر آن مایع دستشویی از بینی اردک بیرون می آید. برای ایجاد جلوه ی طبیعی تر می توان از مایع دستشویی سبز رنگ استفاده کرد !

جا تخم مرغی همراه با نمکدان و قاشق به نام Cico
این، جا تخم مرغی به شکل آدمکی است و تخم مرغ را در سر خود جای می دهد. کلاهش نقش نمکدان دارد و با دستش قاشق را نگه می دارد. این محصول در چهار رنگ متفاوت تولید شده است.

جاتخم مرغی Cico


جا تخم مرغی با نام Mangiauovo گیودوو نتورینی (GuidoVenturini)
این نگه دارنده تخم مرغی این امکان را می دهد که تخم مرغ را به آرامی در ظرف قرار داده و پس از پختن آن را از ظرف خارج کنیم. این محصول در رنگ های مختلف تولید شده است.

جا تخم مرغی با نام Mangiauovo گیودوو نتورینی (GuidoVenturini)

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=56&rnd=3863

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما