ارسال کننده: حدیث بابائی
تاریخ: 1388/10/22
تعداد بازديد : 13628

بطری آب معدنی

آب معدنی و آب شرب به عنوان یکی از نیاز های اساسی روز مره انسان و استمرار حیات می باشد. میزان نیاز روزانه هر فرد 1 تا 2 لیتر می باشد که بستگی به شرایط آب و هوایی و سن سال دارد، استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهم ترین فاکتور های مصرف آب می باشد.

در این بین بسته بندی و نوع پکیجینگ آب معدنی نیز برای شرکت های تولیدی و همچنین گروه استفاده گر بسیار قابل تامل است.چرا که در دنیای امروز نوع بسته بندی محصول یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت آن به شمار می رود.

طراحی بطری آب معدنی یک نفره مورد نظر با رویکرد تغییر فرم رایج آن و راحتی در حمل و استفاده از آن و همچنین چنگش بهتر و ایجاد یک حس پایدار در هنگام نوشیدن آب از این بطری می باشد.

در قسمت سر بطری شاهد گیره ساده ایی هستیم که درون خود دارای یک گیره دیگر می باشد که امکان آویزان کردن بطری را به کیف، کوله، کمربند، دهانه جیب و... به ما می دهد.

بطری آب معدنی

فرم کلی بطری که یک چهارم یک کره است شاید به گونه ایی یادآور قمقمه های دهه های گذشته باشد که یک حس همراه بودن برای فرد را ایجاد می کند.

در قسمت صاف بطری تقعر هوشمندانه ایی به سمت داخل بطری داده شده است که فضای مناسبی برای رسیدن به 4 هدف را به ارمغان آورده است.

هدف اول:
فضای صاف ودارای انحنا به سمت داخل بطری محلی مناسب برای هنگامی که بطری را به جایی آویزان کردایم است، زیرا به پایداری بطری در هنگام تکان های ایجاد شده از سمت فرد کمک می کند.

بطری آب معدنی

هدف دوم:
ارگونومی و چنگش بطری است. این تقعر محل قرار گیری انگشت شصت و ماهیچه کف دست فرد می باشد و به علت تقارن فرمی این بخش امکان استفاده از آن هم برای افراد راست دست و هم چپ دست به راحتی فراهم است.

بطری آب معدنی

هدف سوم:
فضای صاف بطری در هنگام نوشیدن آب به سمت صورت فرد قرار می گیرد، این صاف بود باعث می شود تا فاصله سر بطری نسب به لب ها در هنگام نوشیدن آب به حداقل ممکن برسد که این عمل نوشیدن آب را برای هر فردی راحت تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

بسته بندی بطری آب معدنی

هدف چهارم:
این تقعر باعث قرارگیری راحت تر و جفت شدن بطری ها درون هم برای بسته بندی جهت حمل به فروش گاه ها می باشد. فرم کروی روی بطری علاوه بر محل قرار گیری برچسب اطلاعات آب معدنی محل قرار گیری 4 انگشت دست و حس پایداری بیشتر در چنگش را به فرد می دهد.

در نهایت پایداری فرم و ایجاد جذابیت و راحتی در هنگام نوشیدن آب را از این بطری می توان انتظار داشت.

طرح فوق دارای شماره ثبت 27896 می باشد وتمامی مراحل طراحی و نقشه های اجرایی و همچنین ساخت پروتوتاپپ آن انجام شده است.
طراح:جواد فلاح

منبع: http://www.persiapack.ir/Showarticle.asp?ID=321

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=607&rnd=5390

نظر بازديدکنندگان (19)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما