دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانوبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1389/3/4
تعداد بازديد : 6296

کلان شهر سیتروئنکمپانی سیتروئن توانسته است با طراحی یک سدان، مفهوم "کلان شهر" را در قالب خودرو نشان بدهد. به همین دلیل نام این خودرو را "کلان شهر"  (Citroen Metropolis Concept)  گذاشته اند. این خودرو توسط تیم طراحی شانگهای طراحی شده است و در نمایشگاه جهانی 2010 شانگهای چین (1 می تا 32 اکتبر) به نمایش گذاشته می شود.

 

تیم طراحی بین المللی سیتروئن مستقر در شانگهای چین از سال 2008 برای طراحی این خودرو شروع به کار کردند. مفهوم کلان شهر به معنای خودروی سواری سدان بزرگ می باشد که نشان دهنده وضعیت آوانگارد طراحی خودرو در چین است که دارای عظمت و قدرت بالا و داشتن حس حیات می باشد.

این خودروی مفهومی دارای ترکیبی از موتورهای هیدروژنی و هیبریدی می باشد که سازگار با طبیعت است و با تولید کربن دی اکسید تقریبا 70 گرم بر کیلومتر راه را می پیماید که این مقدار یک پنجم آلودگی یک موتور بنزینی با قدرت مشابه می باشد.

ابعاد و اندازه با ابهت این خودرو (5.3 متر طول - 1.4 متر ارتفاع - 2 متر عرض) می باشد که نشانه جاه طلبی و پویایی طراحان سیتروئن در قرن 21 و برای کلان شهرها است.

کلان شهر سیتروئن 

رنگ این خودرو به صورت صدفی می باشد که در شرایط مختلف و با انعکاس نور به آن تغییر می کند و باعث ظهور خطوط و منحنی های آن و دقت در طراحی سطوح آن می گردد.

طراحی چراغ ها و جلوپنجره به صورتی می باشد ظاهر را هرچه بیشتر خشن نشان دهد. خطوط صافی که از کاپوت جلو تا چراغ عقب امتداد پیدا کرده نشانه جسارت در طراحی آن است و با قرار گرفتن در امتداد شیشه مقعر عقب خودرو، ترکیب خارق العاده ای را به وجود آورده است که به خوبی توانسته یادآور برند سیتروئن و القای حس حرکت سریع سیتروئن باشد. همچنین افزودن زه کرومی در اطراف پنجره های کناری توانسته است از لحاظ بصری خودرو را بیش از بیش زیبا و کشیده تر نشان دهد.

کلان شهر سیتروئن کلان شهر سیتروئن

این خودروی مفهومی موتور 6 سیلندر 2 لیتری بنزین داشته و دارای گیرباکس 7 سرعته و کلاچ دوگانه الکترونیکی است. در سرعت های کم موتور خودرو حداکثر توان 70 کیلو وات نیاز دارد ولی در سرعت های بالا مثلا در جاده های اصلی و شاه راه ها قابلیت تولید توان 200 کیلو وات با نیروی گشتاور 375 نیوتن متر را داراست.

هنگامی که خودرو به نیروی بیشتری احتیاج دارد مثلا هنگام شتاب گرفتن و سبقت گرفتن از خودروی دیگر، با استفاده از ترکیب دو موتور الکتریکی و موتور احتراق، گشتاور 430 نیوتن متر و توان 345 کیلو وات را تولید می کنند که معادل موتور 8 سیلندر 4 لیتری می باشد. همچنین در شرایط ویژه می تواند سیستم گردش چهار چرخ را فعال نماید.

خودروی مفهومی کلانشهر، با داشتن سیستم تعلیق هیدرولیکی، علاوه بر افزایش کارایی ایرودینامیکی، توانسته است به کاهش انتشار گاز کربن دی اکسید کربن نیز کمک کند.

منبع انگلیسی: http://www.carbodydesign.com/archive/2010/04/citroen-metropolis-concept

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=670&rnd=4077

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما