دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانوبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1389/4/25
تعداد بازديد : 4867

روز جهانی طراحی صنعتی

به مناسبت 29 ژوئن روز جهانی طراحی صنعتی در تاریخ نهم تیرماه 1389 با همت دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و با حمایت مالی مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، گرد همایی با شکوهی در سالن همایش آریو مصلی نژاد مشهد صورت پذیرفت.

- به دنبال پیگیری های چند ماهه ی سرکار خانم پریا غیاث زاده (دبیر همایش روز جهانی طراحی صنعتی) فارغ التحصیل و کارشناس طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، به همراه تیم فعال همکار با ایشان تعاملات بسیار خوبی با شهرداری مشهد حاصل گردید و تیم برگزار کننده روز جهانی طراحی صنعتی از حمایت همه جانبه و بی دریغ شهرداری مشهد برای برگزاری هرچه بهتر روز جهانی طراحی صنعتی برخوردار گشت.

- در این برنامه ی سه ساعته بیش از سیصد نفر از دانشجویان، اساتید، مدیران صنایع و نمایندگان شهرداری مشهد و علاقه مندان به رشته ی طراحی صنعتی میهمانان اصلی برنامه بودند.

- سخنران اصلی این برنامه جناب آقای روبرت سرکیسیان بودند که به عنوان نماینده ی جامعه ی طراحان صنعتی در این برنامه ایراد سخنرانی فرمودند.

روز جهانی طراحی صنعتی

- پخش تیزرهای روز جهانی طراحی صنعتی که توسط هنرمندان و گویندگان صدا و سیمای خراسان رضوی تهیه شده بود، جذابیتی چشمگیر برای برنامه ایجاد کرده بود که ابداعی جدید و بی سابقه برای معرفی رشته ی طراحی صنعتی به مخاطب عام محسوب می شد.

- همچنین جناب آقای مظفری مدیر مسئول واحد زیبا سازی شهرداری مشهد نیز دقایقی کوتاه ایراد سخنرانی فرمودند و به اهتمام جدی شهرداری مشهد در جذب طراحان صنعتی برای زیبا سازی پایتخت معنوی ایران اشاره کردند.

روز جهانی طراحی صنعتی

این برنامه در نهایت با تقدیر از جناب آقای سرکیسیان و پذیرایی آزاد از میهمانان در تالار پذیرایی مصلی نژاد پایان پذیرفت.

حاشیه های برنامه:
- تدوین بانک اطلاعاتی طراحی صنعتی از دانشجویان و علاقه مندان به این رشته حرکتی جدید برای شناسایی نیروها،استعدادها و پتانسیل هایی بود که به صورت غیر متمرکز در استان خراسان رضوی حضور دارند و حال فرصت خوبی برای شکل گیری متمرکز جامعه ی کوچک طراحان صنعتی مشهد فراهم شد.

روز جهانی طراحی صنعتی

- توزیع ویژه نامه ی روز جهانی طراحی صنعتی که مجموعه ای از اطلاعات عمومی و سایت های مرجع طراحی صنعتی ایران و جهان را در اختیار عموم بازدید کنندگان قرار داد.

- فردای این برنامه و در تاریخ دهم تیرماه نشستی صمیمانه و دو ساعته با جناب آقای سرکیسیان و علاقه مندان به طراحی صنعتی در سالن کنفرانس خانه ی هنرمندان مشهد انجام گرفت که در آن پرسش و پاسخ آزاد صورت پذیرفت و پس از آن افتتاح رسمی نمایشگاه هفت روزه ی طراحی صنعتی را شاهد بودیم که در آن آثار طراحی و تولید شده ی طراحان صنعتی و شرکت های طراحی ایرانی مورد بازدید عموم قرار گرفت، این نمایشگاه تا تاریخ 17تیر ماه در خانه ی هنرمندان مشهد دایر بود.

روز جهانی طراحی صنعتی

- برگزاری مسابقه ی غیر حضوری طراحی جواهر آلات با موضوع طراحی انگشتر از سوی شرکت جواهر سازی آبگینه ی مشهد صورت پذیرفت که علاقه مندان تا 31 تیرماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند.

جمع بندی:
امسال طراحان صنعتی مشهد به بهانه ی روز جهانی طراحی صنعتی از حداکثر قوای علمی و تبلیغاتی خود استفاده کردند تا گامی دیگر در راه بستر سازی مناسب برای طراحی صنعتی ایرانی پیموده شود.

این برنامه که برای نخستین بار پس از پنج سال ورود آکادمیک طراحی صنعتی به مشهد صورت پذیرفت، از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بود و انتظار می رود این شروع خوب در ماه ها و سال های آینده با هدف گذاری بهتر، جهت دهی صحیح تر، جمع بندی منطقی تر و ثمر بخشی بیشتر دنبال شود. باید به انتظار نشست و تامل و مشاهده نمود که پایه گذاران این برنامه ی سه ساعته ی ده میلیون تومانی در دراز مدت و کوتاه مدت چه دستاوردهایی برای جامعه ی طراحان صنعتی به ارمغان می آورند.

در پایان اسامی دوستانی که در این روزها همکاری صمیمانه ایی داشتند را ذکر می کنیم:
دبیر همایش: پریا غیاث زاده
شورای علمی: احسان نادری، علیرضا خسرونیا، محسن صفری.
طراحی گرافیک: آیدا علی بخش.
طراحی فرم نشریه: پریا غیاث زاده.
نشریه: مصطفی توحیدی فر، رضا رحمانی، فائزه روحبخش.
مسوول برگزاری نمایشگاه: فرامرز نحوی.
طراحی دکور: ابراهیم مهدوی، نیما کاووسی، فائزه روحبخش.
اطلاع رسانی: دلارام جهانشاهی، بهاره رضوی، کیمیا حسینی، عاطفه وحدتی، شیما دادخواه، سودابه نیکو سخن، مینو حسن زاده.

سایر همکاران:
مهری پاکیزه سرشت، نوید عشیق، علی کرامت، علی کشاورز، مریم مکرم، عطیه غلامپور، نازنین کاووسی، آزیتا نوروزی، نونا دهقانی، سروش دستمالچیان، فرزانه نصیری، علی محمدی، میثم نویریان، محمد عباس زاده، امیر هوشنگ رضایی، علیرضا رامش، سعیده ماهری، مسعود شریف حسینی، امیرحسین حسینی، شهره فکری.

و تشکر از:
ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد:جناب آقای دکتر طبسی
مدیر گروه محترم طراحی صنعتی دانشگاه آزاد مشهد:جناب آقای مهندس امینیان
دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه آزاد مشهد.
خانم مهندس عصمت آزاد، خانم هدیه آخوندی، آقای مهندس شریف، آقای مهندس درگزی، آقای مهندس شهامت پور، آقای مهندس لاهیجی، آقای مهندس اعلم، آقای مهندس مقصودی.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=701&rnd=2515

نظر بازديدکنندگان (9)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما