دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: parinaz abdi
تاریخ: 1389/6/23
تعداد بازديد : 5540

گروه طراحی مکزیکی AGENT به عنوان نماینده ای از یک پروژه بزرگ استرات‍ژیک، توپ فوتبالی به نام CTRUS را معرفی کرده است. پرش، انعطاف پذیری و تعادل این توپ فوتبال با توپ هایی که با فشار هوا پر شده اند برابری می کند و مزیتی که نسبت به آنها دارد این است که نیازی به باد کردن ندارد، زیرا ساختار درونی آن ایجاد تعادل می کند.

CITRUS

قاعده ی عملکرد CTRUS بر پایه ی ویژگی های مکانیکی متریال آن استوار است. این توپ فوتبال دارای ساختاری درونی مرکب از هسته ی مرکزی و بدنه ای شبکه ای شکل است که این شبکه ها از الاستومر تقویت شده ای ساخته شده است. همچنین پوسته ی شفاف آن باعث می شود که اجزای درون آن قابل رویت باشد.

CITRUS

CITRUS

هر کدام از قطعات این توپ بر حسب موقعیت قرارگیری خود، سختی های متفاوتی دارند. CTRUS از طریق اجزای الکترونیکی که در هسته ی مرکزی آن قرار دارد می تواند با ایستگاه کنترل در استادیوم ارتباط برقرار کند و به این مرکز اطلاعاتی بفرستد:
- نور داخلی توپ در مواقع حساس بازی فوتبال مثل گل شدن، آفساید و خارج شدن توپ از محدوده ی زمین فوتبال، تغییر رنگ پیدا می کند.
- تعداد ضربات و نیروی وارده به توپ و سرعت حرکت آن را ثبت می کند.
- مکان قرارگیری توپ در زمین فوتبال را نشان می دهد. (عملکردی مشابه با GPS)

گروه AGENT توانسته است با ترکیب منابع و اطلاعات گوناگونی که در دست داشته است، راه حل موثری ارائه دهد و چالش های زمان حال را با ایده ای آینده نگرانه پاسخ دهد.

فیلم مراحل طراحی توپ فوتبال هوشمند CITRUS

منبع انگلیسی: http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/9242/ctrus-football-by-agent.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=737&rnd=4569

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما