دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1389/8/30
تعداد بازديد : 3944

هزینه های طراحیدر این مطلب اشاره ای مختصر و کلی به هزینه های مرتبط با طراحی صنعتی می شود که البته با نگاهی به نقش مهم طراحان در شرکت های تولیدی؛ می توان این هزینه ها را نه فقط صرف زمان و پول بلکه به نوعی سرمایه گذاری نامید. طراحان کمک بزرگی در شکل گیری هویت شرکت ها داشته و از این رو نیز مورد توجه شرکت های پیشرو خواهند بود.

به طور کلی مدیران اغلب می خواهند بدانند که چه میزان تلاش باید در ارتباط با طراحی صنعتی محصولی خاص یا عملیات تجاری معین صرف شود. اگر چه پاسخ دقیق به این سوال مشکل است لیکن می توانیم با توجه به هزینه ها و منافع مربوط، رویکرد هایی را پیشنهاد نماییم.

هزینه های مرتبط با طراحی صنعتی عبارتند از: هزینه های مستقیم، هزینه های ساخت و هزینه ی زمان.

هزینه های مستقیم:
هزینه ی خدمات طراحی صنعتی می باشد. این کمیت به صورت تعداد طراحان، مدت زمان پروژه و تعداد مدل های مورد نیاز به علاوه ی هزینه ی مواد و سایر مخارج مربوط مطرح می گردد.

هزینه های ساخت:
مخارجی را در بر می گیرد که به منظور تحقق ساخت اجزای محصول از طریق خدمات طراحی صنعتی مصرف شده است. سطوح پرداخت شده، اشکال محصول که از استایل خود پیروی می کنند، رنگ ها و بسیاری دیگر از جزئیات طراحی می توانند سبب افزایش هزینه ساخت ابزار و یا هزینه تولید گردند. لیکن باید توجه داشت چنانچه طراحی صنعتی در مراحل ابتدایی فرایند مدنظر قرار می گیرد می توان در عمل بدون صرف هر گونه هزینه، بسیاری از جزئیات طراحی صنعتی را جامه ی عمل پوشاند. در حقیقت برخی از داده های طراحی صنعتی عملاً سبب کاهش هزینه های ساخت خواهند شد. خصوصاً اگر طراح صنعتی ارتباط نزدیکی با مهندسین ساخت داشته باشد.

هزینه ی زمان:
جریمه مرتبط با افزایش زمان راهبری پروژه می باشد. با توجه به تلاش طراحان صنعتی در اصلاح خصوصیات ارگونومیکی و ویژگی های ظاهری محصول، چندین مرتبه تکرار در طراحی و یا ساخت مدل محصول ضرورت می یابد. این امر ممکن است به تاخیر در معرفی محصول منجر شود که احتمالاً هزینه های اقتصادی را در بر خواهد داشت.

مزایای استفاده از طراحی صنعتی:
مزایای استفاده از طراحی صنعتی، افزایش جذابیت محصول و رضایت مشتری از طریق افزایش خصوصیات مطلوب و اضافی محصول و نیز ایجاد هویت تجاریِ قوی و ایجاد تفاوت در محصول می باشد. این مزایا اصولاً به صورت افزایش قیمت و یا سهم بازار مطرح می شوند.

طراحی صنعتی و هویت شرکت:
هویت شرکت یا نشان تجاری شرکت از استایل بصری سازمان مشتق می شود و عاملی است که بر موقعیت شرکت در بازار تأثیر می گذارد. هویت شرکت ها عمدتاً از نگرش مردم به آنها به وجود می آید. نوع تبلیغات، نشان تجاری شرکت، علامت، لباس های متحد الشکل، ساختمان ها، بسته بندی ها و طراحی محصولات همگی در ایجاد هویت آن نقش دارند.

طراحی صنعتی نقش مهمی در تعیین هویت شرکت هایی دارد که به محصول خود وابسته هستند. طراحی صنعتی استایل محصول را تعیین می کند که مستقیماً بر شناخت مردم از شرکت اثر می گذارد. اگر ظاهر محصولات شرکت ثابت و قابل تشخیص باشد در آن صورت نمای ظاهری محصول ایجاد شده است. نمای دائمی محصول می تواند با رنگ، فرم، استایل و یا حتی اجزای آن مرتبط باشد. باتوجه به اینکه نوع نمای ظاهری محصولات می تواند سبب ایجاد دیدگاهی مثبت درباره ی کیفیت محصولات شرکت شود. بنابراین اگر شرکت مشهور باشد ایجاد نمای ظاهری محصولات ارزشمندتر خواهد بود.

برگرفته از کتاب "طراحی و تولید محصول" تالیف: "کارل ت. آلریچ" - "استیون د. اپینگر" - نشر اشاره.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=770&rnd=2922

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما