دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: پوریا حمزه لویی
تاریخ: 1389/9/17
تعداد بازديد : 15391

خودروهای دست ساز اصولا از خودروهای دیگر ارزش بسیار بالاتری دارند و حتی در بعضی کمپانی های خودرو سازی معتبر، موتور یا بدنه به صورت دستی ساخته می شوند. در ایران به علت نبودن و کم یاب بودن خودرو های دست ساز، فضای مناسبی برای ارائه و ساخت این نوع خودرو ها وجود ندارد. چرا که عموما به این خودروها به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، مجوز تردد داده نمی شود. خودروی فراری دست ساز معرفی شده در این مطلب، از معدود خودروهای دست سازی است که در ایران پلاک شده است.

فراری

از فاصله ی دور این خودرو بسیار شبیه به فراری Pininfarina F50 به نظر می رسد که طراحی آن مربوط به سال 1995 است. ولی با دقت بیشتر می توان پی به دست ساز بودن و متفاوت بودن این خودرو برد. از رو به رو خودرو کاملا کشیده و با سقف کوتاه حدود 1 متر است که بدون وجود در های افقی، ورود و خروج کاری محال است!

فراری

فراری

سپر جلو از جنس فایبر گلاس است که طراحی آن با فراری F50 کاملا متفاوت است و دارای 2 پرژکتور است. با وجود متفاوت بودن سپر جلو، باز هم هماهنگی خوبی با سایر قطعات مجاور دارد. مثلا شیب های روی در کاپوت در روی سپر ادامه پیدا کرده و سپر با آن هماهنگ است.

فراری

چراغ ها در روز بسته هستند و نمای ایرودینامیک تری را از خودرو نشان می دهند. در نمای جانبی خودرو متوجه می شوید که خم های موجود در عضلات خودرو کم است و این باعث می شود که بدنه تیز (مثل بدنه 405) به نظر برسد. ولی با توجه به محدودیت ها و امکانات ساخت دستی، باز هم طراحی و ساخت این بدنه در ایران بی نظیر می باشد. 

رنگ اتاقک سیاه است که ترکیب جالبی را با رنگ لاستیک ها و سپر ها به وجود آورده است. در واقع نیمی از اتاقک را درها پوشانده اند. در زیر درها یک شکاف وجود دارد که معمولا در خودرو های فراری و لامبورگینی نقش انتقال هوای سرد و فشرده را به ترمز دارد.

در ادامه ی بدنه نیز خطوط انتهایی بدنه تشکیل یک اسپویلر بزرگ و یک تکه متصل به بدنه را می دهد که 4 سانتی متر از سقف بلند تر است و بلندی آن باعث می شود تسلط راننده نسبت به دید عقب کم نشود که این نشان دهنده تجربه ی ارزشمند طراح این خودرو است.

فراری فراری

رینگ ها نیز 5 پره ساده از مارک Scudo و 17 اینچ می باشند و لاستیک ها نیز با اسپکت 40 و پهنای 205 هستند که در رابطه با این خودرو می شد از رینگ های بهتری استفاده کرد. ترمز های جلو و عقب نیز از نوع کاسه ای معمولی بودند!

عقب این خودرو نیز طراحی نویی داشت و سعی شده بود تا اصالت فراری را حفظ کند. دو چراغ بزرگ گرد فرورفته در بدنه عمومآ شما را یاد کروت میاندازد ولی همان طور که گفته شد حضور اسپویلر و دیگر جزئیات حاکی از فراری ای است که خیابان های شهر را هیجان زده می کند.

فراری

خروجی های اگزوز در فضای بین 2 چراغ قرار دارد که حالت مسابقه ای بودن به این خودروی دست ساز می دهد. موتور این خودرو در زیر این دریچه شیشه ای و در زیر لاستیک زاپاس قرار دارد.

فضای داخلی خودرو ساده است و حاکی از دست ساز بودن این خودرو می کند و با این وجود نشان می دهد وقت کم تری صرف فضای داخلی خودرو شده است.

فراری فراری

مشخصات ظاهری:
طول خودرو 415 سانتی متر
عرض خودرو 177 سانتی متر
ارتفاع خودرو 101 سانتی متر
ویل بیس 238 سانتی متر

با تشکر ویژه از آقای پرویز آشتیانی که این خودرو را برای بازدید در اختیار علاقه مندان قرار دادند.
بازدید و ارزیابی: پوریا حمزه لویی، میثم عابدی

منبع: http://ph-autodesign.com/comment.php?comment.news.12

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=778&rnd=7435

نظر بازديدکنندگان (11)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما