دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینوفیلانو
ارسال کننده: مانلی سرمدی
تاریخ: 1390/4/1
تعداد بازديد : 5670

ماتریس مدیریت زمان:

ماتریس مدیریت زمان توسط استفان کاوی در کتاب First Things First مطرح شده و کاربرد مناسبی برای مدیریت و اولویت بندی فعالیت ها دارد. به خاطر شکل این ماتریس شما می توانید آن را روی یک مقوا داشته باشید و از Stick Note بر روی آن استفاده کنید یا بر روی یک برگ کاغذ آن را بکشید و با مداد محتویاتش را پر کنید و یا حتی آن را در Excel داشته باشید.

ماتریس مدیریت زمان

• بخش یک: تمام فعالیت هایی که در زمان مشخص باید انجام شوند در این قسمت قرار می گیرند.
• بخش دو: فعالیت های مهمی که انجامشان الزامیست اما در زمان کوتاه انجام نمی شوند و بیشتر زمان بندی بلندتری دارند.
• بخش سه: فعالیت هایی که خیلی اهمیتی ندارند اما شما نقشی در به وجود آمدنشان ندارید و باید بتوانید مدیریتشان کنید در غیر این صورت تبدیل به دامی برای از بین بردن زمان شما خواهند شد.
• بخش چهار: فعالیت های بیهوده ایست که خود فرد خودش را درگیر آنها می کند و زمانش را از بین می برد. بخشی از عادات منفی می تواند در این قسمت قرار گیرد.

هفت پیشنهاد برای مدیریت زمان:

1- فعالیت هایتان را ثبت کنید
در تمام راهکارهای مدیریت زمان ثبت کردن فعالیت ها اولین کاری است که باید انجام داد. این ثبت کردن می تونه به هر شکلی و با استفاده از هر ابزاری باشه. شما می تونید فعالیت هایتان را در یک دفتر ثبت کنید و یا در نرم افزارهایی مثل Outlook، Google Tasks و یا ابزارهای مشابه کارهایتان را ثبت کنید. اما نوشتن فعالیت ها و گذاشتنشان جلوی چشمتان باعث می شود که بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید و کاری را فراموش نخواهید کرد.

2- اولویت ها را تعیین کنید
تعیین اولویت ها یکی دیگر از موارد مهمی است که در بیشتر راهکارهای مدیریت زمان به آن اشاره شده. تعیین اولویت ها به شما یک نظم کاری خواهد داد.

3- زمان های موثر خود را بشناسید
برای هر کسی اتفاق می افته که در ساعاتی از روز پرانرژی تر و با انگیزه تر از دیگر ساعات روز باشد. به عنوان مثال بعضی ها صبح تا قبل از ظهر موثر تر هستند و بعضی ها بعد از ظهر ها. شناختن این زمان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهتر تشخیص دهید که زمان مناسب چه فعالیتی چه موقعی خواهد بود.

4- میزان زمان هر فعالیت را تخمین بزنید
برآورد زمانی برای هر فعالیت می تواند کمک کند تا تخمین بزنید فعالیت هایتان چع میزان از ساعات روز را به خود اختصاص خواهد داد. این کار می تواند در مدیریت کارهای برنامه ریزی نشده نیز به شما کمک کند. فعالیت ها برنامه ریزی نشده بخشی از اتفاقات روز هستند که آگاهی از میزان زمانی که روزانه در اختیار دارید می تواند به برنامه ریزی بهتر برای آنها نیز کمک کند.

5- فعالیت های برنامه ریزی نشده را مدیریت کنید
وقتی اتفاق پیش بینی نشده ای رخ می دهد اول درجه اهمیت آن را بررسی کنید. سعی کنید به راه حل ها فکر کنید. گاهی باید به چنین کارهایی "نه" گفت و گاهی می توان این کارها را به شخص دیگری واگذار کرد و از کمک دیگران استفاده کرد.

6- با خودتان ملاقات کنید
در طول روز از طریق ایمیل، تلفن، جلسات حضوری با افراد مختلف برخورد می کنیم. بهتر است زمانی را برای خودتان کنار بگذارید. خودتان از از دنیای آنلاین و برخوردها را جدا کنید و فعالیت هایتان را بازنگری کنید.

7- توان تمرکز خود را بالا ببرید
مهارت در کنترل تمرکز می تواند نقش مهمی در مدیریت فعالیت هایتان داشته باشد. برای کنترل تمرکز باید عواملی را که باعث از دست رفتن تمرکز می شود شناخت.

منبع: thecoach.ir؛ لینک اول  - لینک دوم

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=890&rnd=1930

نظر بازديدکنندگان (7)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما