دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: جواد یزدانی
تاریخ: 1390/3/1
تعداد بازديد : 8173

در فهرست برندگان نهایی پانزدهمین دوره مسابقه سالانه بین المللی طراحی دوچرخه که با شرکت 863 شرکت کننده از 58 کشور برگزار شد، نام یک طراح ایرانی نیز به چشم می خورد. مهدی مومنی دانشجوی رشته طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با طرح سورنا، تنها ایرانی برگزیده این دوره، در دسته Merit Award بود.

مسابقه طراحی دوچرخه

مسابقه طراحی دوچرخه - سورنا

در توضیح این طرح آمده است:
سورنا یک دوچرخه شهری تاشو است. گروه هدف این دوچرخه دختران و پسران جوانی هستند که به استفاده از دوچرخه در زندگی روزمره علاقه دارند اما به دلیل وجود موانع قادر به استفاده زیاد از آن نمی باشند.

در طراحی سورنا سعی شده تا حد امکان این موانع برطرف شود تا میزان استفاده از این وسیله نقلیه ی سبز در بین جوانان افزایش یابد.

برای بالا بردن جذابیت این دوچرخه نزد جوانان سعی شده تا حدی دوچرخه با ظاهری اسپورت طراحی شود.
بدنه دوچرخه طوری طراحی شده که به سادگی می توان آن را بر اساس جنسیت استفاده کننده تغییر شکل داد. (می توان دوچرخه را به آسانی تبدبل به یک دوچرخه دخترانه کرد و بلعکس). ضمنا ابعاد دوچرخه در حالت دخترانه نسبت به حالت پسرانه کوچک تر می شود. برای این منظور ضامنی در بدنه قرار دارد که با آزاد کردن آن می توان دوچرخه را بر اساس نیاز کاربر تنظیم نمود. از این قفل (ضامن) برای تا کردن دوچرخه نیز استفاده می شود.  مزیت عمده این دوچرخه نسبت به نمونه های مشابه (دوچرخه تاشوی چرخ بزرگ) امکان حمل دوچرخه بر روی چرخ هایش بعد از تا شدن است (عدم درگیری چرخ ها بعد از تا شدن).

مهدی مومنی

گواهی نامه مسابقه طراحی دوچرخه

در این دوره، 19 طرح در دسته های مختلف برنده نهایی اعلام شدند. معیار انتخاب، تطبیق هر چه بیشتر طرح ها با اصول تولید انبوه و نیاز بازار بوده است.

نتابج رقابت 2010: http://www.ibdcaward.org/ehtml/history/index.aspx

مسابقه بین المللی طراحی دوچرخه که توسط Industrial Technology of MOEA، R. O. C. و Cycling & Health Tech Industry R&D Center در کشور تایوان برگزا می شود تا سال 1997 در کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار می شد. این رقابت توسط کمپانی Giant بزرگ ترین تولید کننده دوچرخه دنیا، کمپانی Merida متعلق به شرکت فولکس واگن آلمان و دومین تولید کننده بزرگ دوچرخه دنیا و کمپانی Shimano ژاپن تولید کننده تجهیزات حرفه ای دوچرخه حمایت می شود.

IBDC هر ساله اقدام به ساخت پروتوتایپ تعدادی از طرح های برگزیده و معرفی آن ها به کمپانی های تولید کننده برای تولید انبوه می کند. ضمن اینکه هزینه ساخت پروتوتایپ را نیز به طراحان باز می گرداند.

منبع خبر: http://www.tabrizid.com/1390/02/30/post-39

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=870&rnd=4252

نظر بازديدکنندگان (14)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما