فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: varesh_book
تاریخ: 1393/7/13
تعداد بازديد : 6163

روش تحقیق در طراحی محیط، محصول و خدماتعنوان کتاب: روش تحقیق در طراحی محیط، محصول و خدمات
نویسنده: دکتر حسن صادقی نائینی، استادیار دانشگاه علم و صنعت
ناشر: کتاب وارش
تعداد صفحات: 112
قطع: رقعی
قیمت چاپ نخست: 10هزار تومان

دکتر حسن صادقی نائینی استادیار دانشگاه علم و صنعت که در بسیاری از دانشگاه های کشور به تدریس مبانی ارگونومی شناخته شده اند و کتاب ایشان با عنوان "اصول ارگونومی در طراحی سیستم های حمل دستی کالا" برای همه دانشجویان طراحی صنعتی شناخته شده است، در سال های اخیر به واسطه نشر کتاب های متعدد و مقالات بین المللی و تجربیات ارزشمندی که در زمینه روش تحقیق و مقاله نویسی داشته اند، خدمات ارزشمندی نیز به دانشجویان و به خصوص دانشجویان رشته طراحی صنعتی ارائه داده اند. در کتاب حاضر اصول روش تحقیق به طور کلی و به طور خاص برای رشته های معماری و طراحی صنعتی تدوین شده است که توضیحات آن را به عنوان پیشگفتار کتاب، با قلم استاد نائینی می خوانید:

"انسان ها دائماً در حال تحقیق و بررسی شرایط اطراف خود هستند و روزانه و در زمان های مختلف به دنبال پاسخ گویی به پرسش ها و نیاز های خود هستند و این فرآیند محدود به جنس یا سن خاصی نمی شود. کودک در لابه لای اسباب بازی های خود جست و جو می کند و یا با کنجکاوی به وسایل و تجهیزات پیرامونش نظر کرده و آنها را با سعی و خطای کودکانه خویش مورد بررسی قرار می دهد. بزرگسالان نیز در راستای بهبود شرایط زیستی خود همواره مشغول انتخاب بهترین گزینه های پیش روی خود هستند.

در فرآیندهای تخصصی و علمی نیز تحقیق و بررسی شرایط، به منظور انتخاب راه حل ها و کشف حقایق مطرح است ولیکن تحقیق علمی به سادگیِ جستجو های روزمره و عمومی نیست و نیازمند فرآیندی بخردانه، برنامه ریزی شده و سیستماتیک است.

در این کتاب سعی شده است تا اصول پژوهش علمی مورد دقت قرار گیرد. هر چند که مبانی متدولوژی تحقیق در عرصه های مختلف علمی تا حدی شبیه به هم هستند اما در این کتاب تلاش نگارنده بر گرایشی کردن زمینه های تحقیق در حوزه های معماری و طراحی صنعتی و به عبارتی طراحی محیط، محصول و خدمات استوار بوده است. این دسته از رشته های یادشده به دلیل محتوایی و به واسطه این که در آنها مباحت تلفیقی هنر و زیبایی از یک سو و کاربردی بودن مفاهیم از سوی دیگر مطرح است، از ویژگی خاصی برخوردارند. مهم تر اینکه علومی هستند انسان محور و از این منظر ساختار و شکل ویژه ای دارند، بدین لحاظ ملاحظات خاصی نیز در متدولوژی تحقیق را طلب می نمایند.

در فصل نخست این کتاب سعی شده تا ضمن تشریح و تعریف تحقیق علمی، مبانی روش شناسی پژوهش مورد دقت قرار بگیرد. خوانندگان محترم، اصول نگارش فرضیات و همچنین پرسش های تحقیق را در فصل دوم فرا می گیرند. در فصل سوم به تشریح متغیر های تحقیق پرداخته شده است. یکی از مراحل مهم پژوهش مربوط می شود به نحوه نمونه برداری، تعیین آموزدنی ها و هم چنین تعیین حجم نمونه ها، که مورد اخیر در فصل چهارم مورد بررسی و تشریح قرار گرفته است. در فصول پنجم و ششم انواع روش های تحقیق و متدولوژی هایی که بیشتر در معماری داخلی و طراحی صنعتی کاربرد دارند تشریح شده است. در فصل پایانی، روش های گردآوری اطلاعات، روایی و پایایی پژوهش مورد دقت قرار گرفته است.

در این کتاب سعی شده است تا ضمن توصیف روش شناسی تحقیق به صورت فراگیر، گروه هدف اصلی و ویژه را، دانشجویان گروه های معماری داخلی و طراحی صنعتی قرار دهد و نگارنده امید دارد این مختصر بتواند ایشان را در ترسیم خط مشی مناسب و شایسته برای انجام پژوهش های کاربردی راهنمایی نماید."

دانلود صفحات نخست کتاب

دانلود جلد کتاب (طراح: حمزه مرادی)

 لینک خرید اینترنتی

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1220&rnd=5240

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما